Çanakkale Boğazının gerdanlığı olarak tanımlanan ve pek çok rekorun sahibi olacak Türkiye'nin gurur projelerinden 1915 Çanakkale Köprüsü için kuzey yönlü geçici çalışma halatı montaj aşamasına geçildi. İşte dev projede son durum!
Bittiği anda "Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanını ülkemize getirecek olan 1915 Çanakkale Köprüsü inşaatı tüm hızı ile devam ediyor.
Korana virüs tedbirlerinin altında devam eden projenin inşaatında ekipler vardiyalı olarak büyük bir özveri ile çalışmaya devam ederken projede son olarak kuzey yönlü geçici çalışma halatı montajına başladı.
İLKLERİN KÖPRÜSÜ OLACAK, ÇOK SAYIDA REKOR KIRACAK!
Özellikle yaz döneminde uzun araç kuyruklarının oluşmasına neden olan yoğunluğu sona erdirmesi beklenen 1915 Çanakkale Köprüsü projesinde Türk bayrağının renklerine boyanan kırmızı beyaz köprü ayaklarının inşa edilmesinin ardından diğer çalışmalara hız verildi.
Balıkesir ve İstanbul bağlantısı için kullanılacak olan yollarda köprü, tünel, gişe, ara yollar ve kavşak bağlantılarının yapımı tüm hızı ile devam ederken bir yandan da köprünün inşaatında planlandığı üzere çalışmalar sürüyor.
Geçici çalışma halatı montajı yapılan köprüde geride bıraktığımız hafta güney yönlü olan bölümün çalışmaları tamamlanmıştı. Güney aksının tamamlanmasının ardından bugünde kuzey aksı yönünde ki halat çalışmalarına geçildi.
Halat montajı için Çanakkale Boğazı belirli saatlerde transit gemi geçişlerine kapatılacak ve montaj işlemlerine ağırlık verilecek.