2021 Yılı Miras İntikali Belgeleri ve Başvuru İşlemleri

2021 yılında miras intikali işlemleri yapmaları gereken vatandaşların hangi evrakları derlemeleri gerektiği ve başvurularını nasıl yapacaklarını haberimizde aktarıyoruz.

2021 yılında miras intikali işlemleri yapmaları gereken vatandaşların hangi evrakları derlemeleri gerektiği ve başvurularını nasıl yapacaklarını haberimizde aktarıyoruz.

Bir kişi vefat ettiğinde geride kalan yakınları, hayatını kaybeden kişinin malları, hakları ve borçlarını üstleniyorlar. Mirasçılar bu hakları almak için ise miras intikali işlemlerini gerçekleştiriyrolar. miras intikali vefat eden kişinin vasiyeti kapsamında geride kalanlara paylaştırılıyor. Mirasçıların kendilerine intikal eden gayrimenkullerin mirasçısı olduklarını ispatlamaları için gerçekleştirilen bu işlemler için izlenecek süreç şu şekilde oluyor.



MİRAS İNTİKALİ İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR



Miras intikali başvurusuna hazırlanan vatandaşların derlemeleri gereken evraklar bulunuyor. Bu evrakların derlenemesinin ardından vatandaşlar aşağıda yer alan süreci adım adım takip ederek miras intikal işlemlerini tamamlıyorlar.



* Kimlik Belgesi (Taraflara varsa temsilcilerine ait), Fotoğraf, İşlemde temsil var ise temsil belgesi, Veraset Belgesi (Sulh Hukuk Mahkemesinden veya Noterden alınan aslı veya onaylı örneği) ( yurt dışındaki mahkemelerden alınmış veraset belgelerinin Tapu Kanununun 37. maddesi gereği Türk mahkemelerince onaylanmış olması gerekir.), İşleme konu taşınmazın tapu senedi (Var olması halinde istenir),



MİRAS İNTİKAL İŞLEMLERİ NASIL GERÇEKLEŞTİRİLİR?



Miras intikal işlemleri için atılacak ilk Sulh Hukuk Mahkemesi ya da Noterden alınan veraset belgesi ile birlikte yukarıda yazılı belgeleri tamamlayarak ilgili tapu müdürlüğüne başvuru yapılır. Miras intikali için tüm varislerin birarada olmalarına gerek yok. Varislerden biri tüm varisler adında miras intikali için başvuru yapabilir.



Emlak365.com

Emlak Haberleri Haberleri