Türkiye'nin üzerinde en çok konuşulan projelerinden olan Kanal İstanbul için yarın ilk kazma vurulacak. Kanal İstanbul üzerinde inşa edilecek köprülerin ilkinin temel atma töreni Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımı ile gerçekleştirilecek. Bu projenin başlanılmasına saatler kala Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu katıldığı televizyon programında açıklamalarda bulundu.
KANAL İSTANBUL 6 YILDA TAMAMLANACAK
Kanal İstanbul'un etaplar halinde yapılabileceğini söyleyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Yarın Kanal İstanbul için ilk kazmayı vuruyoruz. Bu projeyi etaplar halinde de yapabiliriz. Önce köprünün temeli atılacak ve ardından diğer taşımalar için çalışmalar yapılacak. 1 yıl hazırlık süreci planlıyoruz. 5 yıl da inşaat süresi olacak. Toplamda 6 yılda Kanal İstanbul projesini tamamlayacağız. Dünyanın en büyük projelerinden birisini aslında kısa sayılabilecek bir sürede yapacağız.” dedi.
Kanal İstanbul projesinin uzun yıllardır hazırlıklarının yapıldığını söyleyen Adil Karaismailoğlu, “Son 5 yıldır yoğun bir çalışma yapılıyor. Uzmanlar heyetler halinde raporlar hazırlıyorlar. 30 farklı alandaki uzman bilim adamları ile bu projenin çalışması yapıldı. Simülasyonların bir bölümü Türkiye'de bir kısmı da yurt dışında yapıldı.” ifadelerini kullandı.
Kanal İstanbul'un uzunluğunun 45 km olacağını söyleyen Adil Karaismailoğlu, “45 km uzunluğunda kanal yapılacak. Bunun yüzde 70'i zaten doğal su yolu olacak. Bir su yatağı bulunuyor orada. Küçükçekmece ile Sazlıdere arasında arasında kullanılan bir atıl yer bulunuyor. Küçükçekmece Gölü de dahil olmak üzere yüzde 70'i doğal su yatağı. Kanal uygun bir hale getirilip derinleştirilecek. Yalnızca yüzde 30'lık kısımda bir hareket olacak.” şeklinde konuştu.
80 BİN DOLAR ÖDEYİP KANAL İSTANBUL'DAN GEÇECEKLER
Türkiye'nin 50 yıl sonrasını planlamak zorunda olduklarını söyleyen Adil Karaismailoğlu, “Az para ile maksimum faydayı sağlamak için master planları yapmalısınız. Dünyada ciddi bir ticari hareketlilik var. Uzak Doğu'dan Batı Avrupa'ya 750 milyar dolarlık bir hareketten bahsediyorum. Bu aslında bir lojistik haritasıdır. İstanbul Boğazı şu anda 25 Bin gemi kaldırabilir ama 43 bin gemi geçiyor. Şu anda çok sayıda gemi İstanbul Boğazı'nı geçmek için sırada bekliyor. Bu gemiler Kanal İstanbul'dan geçmek için hazırlar. Bu gemilerin bekleme maliyetleri var. Beklerken bile yüzlerce litre yakıt harcıyorlar ve bunun çevreye zararı oluyor. Gemiler 100 bin dolar maliyet ile beklemek yerine 80 bin dolar verip Kanal İstanbul'dan geçecekler.” dedi.