Bilindiği üzere apartman yöneticileri tarafından alınan kararların apartman karar defterine işlenmesi gerekiyor. Peki alınan kararlar apartman karar defterine işlenmezse ne olur? Yönetmelikte yer alan madde ve cezası.
Binalarda apartmanlarda yapılacak işlemlerin tamamı apartman karar defterinde yer alır.
Bina yönetiminin sorumluluğunda olan apartman karar defterinin tutulması ise yönetmelikte yer alan maddeler usulünce yapılır. Uygunsuz durumlarda cezai işlemin bulunduğu apartman karar defterinde dikkat edilmesi gereken hususlar ise şu şekilde;
APARTMAN KARAR DEFTERİ
Kat Mülkiyeti Kanununda yer alan düzenlemelere göre; apartman karar defteri yılda bir kereden az olmamak üzere gerçekleştirilen apartman kurulu toplantılarında alınan tüm kararlar bulunmak zorunda. Bina yönetimlerinin apartman karar defterinde dikkat edecekleri husus ise defterin noter olması gerektiği.
Apartman karar defterinde, yapılan ve yapılacak işler gelir ve giderlerin kayıtlarının yer alması gerekiyor. Ayrıca apartman karar defterine yapılan bir sonraki toplantılarda alınan kararların kaydedilmesi sonucunda, apartman karar defteri ara tasdiki almakta yarar oluyor. Böylece, defterde alınan kararlar resmi ortamda kaydedilmiş oluyor.
Apartman Karar Defteri Tutulmazsa Ne Olur?
Apartman karar defterine ilişkin hükümler yöneticiler kanunun 33. maddesinde yer alıyor. Bu kanunun ilgili maddesinde yer alan hükümlere göre idari para cezası uygulanır. İşte o 33. maddede yer alan hükümler.