Apartmanlarda ve sitelerde görev yapan apartman görevlileri yani kapıcılar hakkında bazı konular merak edilmektedir. Özellikle de kapıcıların elektrik, su, doğalgaz gibi giderlerinin ne şekilde ödeneceği meselesi kafa karıştırmaktadır. Kanuna göre kapıcınıun faturalarını kim öder? Kapaıcının kullandığı elektrik, su ve doğalgaz bedelleri apartman ve site bütçesinden mi ödenir?
KAPICININ FATURALARINI KİM ÖDER?
Apartmanlarda ve sitelerde görev yapan kapıcılara genellikle uygun bir kapıcı dairesi tahsis edilmektedir. 30 bağımsız bölümü olan apartmanlarda ve sitelerde kapıcı dairesi inşa edilmesinin yasal bir zorunluluk olduğu bilinmektedir. Dolayısıyla çoğu zaman kapıcılar bu kapıcı dairesinde ikamet etmekte ve işlerini yoğun bir mesai ile yapmaktadırlar. Peki bu kapıcı dairesinde harcanan elektrik, su, doğalgaz gibi giderlerin faturaları kim tarafından ödenmektedir. Kanuna göre kapıcının faturalarını ödemekten kim sorumludur?
Kapıcının faturalarının kim tarafından ödeneceği kanunla net bir şekilde belirlenmemiştir. Bunun yerine apartman ve site yönetim planları ile kapıcı ile yapılan iş sözleşmesine göre hareket edilmektedir. Eğer yönetim planında kapıcının doğalgaz, elektrik, su giderlerinin genel bütçeden karşılanacağı belirlenmişse kapıcılar bu ödemeleri yapmazlar. Aynı şekilde iş sözleşmesinde de kapıcılar bu faturaların apartman ve site yönetimleri tarafından ödenmesini talep edebilirler. Bu durumda da kapıcılar herhangi bir şekilde fatura ödemesi yapmazlar.
Ancak yönetim planında herhangi bir karar olmaması durumunda konunun farklı boyutları olabilmektedir. Öncelikle Kat Malikleri Genel Kurulu'nda kapıcı faturalarına dair karar alınabilir. Bu karar faturaların kim tarafından ödeneceğini belirleyebileceği gibi bunun belirlenmesi için yönetimlere yetki verilmesi şeklinde de olabilir. Bu şekilde kapıcının faturalarının nasıl ödeneceği belirlenmiş olur.