Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, birebir iletişim kurmak ve sorunlara çözüm üretmek için kurduğu Alo 181 hattı ile vatandaşların bilgi, şikayet ve randevu taleplerini değerlendiriyor.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, kurmuş olduğu Alo 181 hattı ile bu yılın ilk altı ayında 197 bin 622 vatandaşa çözüm üretti.Çevre ve Şehircilik Bakanlığının uygulama alanına ilişkin tüm konularda telefonları karşılayan iletişim hattı 7 gün 24 saat hizmet sağlıyor. Alo 181 hattı her yıl daha çok vatandaşın aradığı bir hat oldu.
Tapu Kadastro ve Kentsel Dönüşüm Hakkında da Bilgi Veriyor
Alo 181 hattı Çevre Yönetimi başlığı altında hava, su, toprak, atık, gürültü ve deniz kirliliği konulu şikayetleri kayıt altına alarak şikayet ve ihbar sonuçlarını vatandaşa bildiriyor, aynı zamanda da Tapu Kadastro bilgi ve randevu işlemleri ve Kentsel Dönüşüm hakkında da bilgilendirme yapıyor.
Çağrıların 137 bin 401'i Tapu ve Kadastro için, 16 bin 723’ü Kentsel Dönüşüm, 26 bin 56’sı Çevre yönetimi, 10 bin 238’i ÇED çalışmaları, 3 bin 545’i belediye ve İl Özel İdare ile birlikte diğer alt konu başlıkları altında yapıldı.
Alo 181 hattına en çok sorulan sorular; atık yağlar, kâğıt, cam, plastik ve metal gibi ürünlerin geri dönüşümü ile ilgili oldu.
Kentsel Dönüşüm İle Bilgi Alanlar
Evini yenilemek isteyen vatandaşlar kentsel dönüşüm kapsamında kredi-faiz destekleri ve kira yardımları konusunda bilgi edindi. Gelen aramaların, yüzde 52’si finansman, yüzde 47’si riskli yapı-riskli alan, yüzde 1’i de diğer konu başlıkları altında gerçekleşti.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, depreme dayanıksız konutların yenilenmesi ve can kaybının önüne geçilmesi için Kentsel Dönüşüm seferberliği başlattı. Bununla birlikte evini yenilemek isteyen vatandaşlara kredi-faiz desteğinin dışında 18 aya kadar kira yardımı da yapılabiliyor.
Kentsel Dönüşüm ile ilgili En Çok Sorulanlar
Alo 181’i arayan vatandaşların öğrenmek istedikleri ve sorduğu sorular:
-Kentsel Dönüşüme katılmak ve evlerini yenilemek için neler yapılası gerektiği,
-Evlerinin depreme dayanıklı olup olmadığını test ettirme sürecinin nasıl işlediği,
-Kira yardımı ve kredi-faiz desteğinden nasıl faydalanacağı,
-Ruhsatsız binaların Kentsel Dönüşüme dahil olup olmadığı,
-Kat maliklerinin tamamı karşı çıkarsa bina yıkımından vazgeçilip geçilmeyeceği.
Sorunlarını çözüme kavuşturan ve zaman kaybının önlenmesi neticesinde Çağrı Merkezi’nden olan memnuniyet oranı sürekli artıyor. İletişim Merkezi kuruluşundan bu güne en çok arayan iller; İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Adana ve Antalya sırayla yer alıyor.