Ev alım satım işlemlerinde vatandaşların hem teslim etmeleri gereken evraklar hemde ödemeleri gereken bazı masraflar bulunuyor. Ev alacak olan vatandaşların tapu işlemlerinde dikkat etmeleri gereken bu konulara ilişkin tüm detayları tek tek derledik. İşte tapuda ev alım satım işlemleri için gerekli evraklar ve ödemeler.
Vatandaşların ev, işyeri ve benzeri gayrimenkul alımlarında dikkat etmeleri gereken bazı aşamalar bulunuyor.
Bu aşamalar ilk devir teslim işlemlerinden başlayarak son imza atılana kadar devam ediyor. Hatta bazı durumlarda tapu devrinden sonra da dikkat edilmesi gereken hususlar bulunuyor. Emlak365.com bizlerde vatandaşların dikkat etmeleri gereken tüm bu aşamaları sizlerle paylaşıyoruz.
TAPU DEVRİ İŞLEMLERİNDE ÖNCELİKLE YAPILMASI GEREKEN İŞLEMLER
Tapu devir teslim işlemlerinden önce vatandaşların dikkat etmeleri ve netlik kazandırmaları gereken aşamalar bulunuyor. Bu aşamaların ilki tapu devrinden önce tapu harcı, emlak vergisi ödemeleri, emlakçı komisyon ücreti ödemesi, tapu, dosya masrafı ödemelerinin nasıl ve ne şekilde olacağı belirlenmeli. Özellikle ev alım satım işlemlerinde vatandaşlar ödemelerin nasıl yapılacağını, kredi kullanımı olacaksa bu işlemlerin son anda bir terslik çıkmaması adına tamamlanması, evin bağlı bulunduğu belediyeden rayiç bedel alınması gibi işlemlerin tamamı alım satım işlemlerinden önce tamamlanmalı.
TAPU DEVRİ İÇİN BAŞVURU İŞLEMLERİ VE GEREKLİ EVRAKLAR
Tapu devri için yapılacak olan işlemlerin ilk aşaması Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'nden randevu alınması ve başvuru yapılması. Başvuru gününden önce ise tüm evrakların hazırlanması gerekiyor. Tapu devri için gerekli bu evraklara ilişkin liste aşağıda yer alıyor. Tapu devri işlemlerinde alıcı ve satıcılar (vekiller) kimlikleri ile hazır olmak zorundalar. Eğer alıcı veya satıcılar arasında okuma yazma bilmeyen varsa akrabalık bağı olmayan iki şahit getirmek zorundalar. Akit odasında satış evrakları, tüm alıcılar ve satıcılar tarafından imzalanmalı Kredi kullanıldı ise bankada kredi açılış evrakları imzalanmalı. Bu işlemler sonucunda devir işlemi gerçekleşecek.
Tapu Devri için Gerekli Evraklar
Alıcı ve satıcıların tamamının nüfus cüzdanı, vekaletname ile işlem yapıyorsa belgenin aslı, konutun bağlı bulunduğu belediyeden alınan rayiç bedeli belgesi, kredi ile ev alımlarında banka ipotek evrakları, evin tapusu.
TAPU DEVRİ İÇİN YAPILAN TAPU HARCI ÖDEMESİ
Tapu Harcı; 492 sayılı Harçlar Kanunun 4 sayılı tarifesinin 20-a pozisyonuna göre emlak beyan değerinden az olmamak üzere satış için beyan edilen değer üzerinden alıcı ve satıcı ayrı ayrı olmak üzere binde 20 oranında tahsil edilmektedir. Yani hem alıcı hem satıcı yüzde 2 tapu harcı ödemesi yapar. Ancak satış sözleşmesinde yapılacak ödemenin sadece alıcı veya satıcı olarak belirtilmesi durumunda sözleşmede yer alan beyana göre ödeme yapılır.