E devlet üzerinden sunulan hizmetler ile vatandaşın hayatı kolaylaşmaya devam ederken bunlardan biri de tapu işlemleri için sağlanan kolaylık oldu. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi tarafından yapılan dijital tapu işlemi uyarısı haberimizde...
Pandemi döneminde artan konut satış rakamları ve gelen rekor haberleri ile beraber tapu dairelerinin işlem yükleri de artmıştı.
TAPU DAİRELERİNDE DİJİTAL KOLAYLIK İLE BÜYÜK FIRSAT!
Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi tarafından yapılan açıklama ile klasik yöntem yerine vatandaşlara tapu işlemlerinde dijital yöntemi kullanmaları yönünde tavsiyede bulunuldu.
Teknolojinin her geçen gelişmesi ile beraber e devlet portalı üzerinden vatandaşa sunulan hizmetler de çeşitlenmeye devam ediyor. Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi tarafından yapılan açıklama ile "tapu işlemlerinizi dijital ortamda yapın zamandan tasarruf sağlayın" ifadeleri ile hayata geçirilen kolaylık tanındı.
KLASİK YÖNTEM İLE TAPU İŞLEMLERİ NASIL YAPILIR?
Tapu müdürlüğüne gidilir.
Sıra numarası alınır.
Gerekli bilgiler ve belgeler tapu memuruna iletilir.
Alınan sıra numarasının ardından bildirilen tapu harcı ve döner sermaye hizmet bedelleri bankaya yatırılır.
Telefona gelecek mesajda belirtilen gün ve saatte tapu müdürlüğünde imza atılarak taşınmazın satış işlemi gerçekleştirilir.
DİJİTAL YÖNTEMDE TAPU SATIŞ İŞLEMLERİ NASIL YAPILIR?
E Devlet kapısı sistemi üzerinden web tapu sistemine giriş yapılır.
Satılacak olan yer sistemden seçilir.
Taşınmazı alacak kişinin bilgileri ve gerekli belgeler eklenir.
Alınan sıra numarasının ardınadn bildirilen tapu harcı ve döner sermaye hizmet bedelleri sistem üzerinden yatırılır.
Telefona gelecek mesajda belirtilen gün ve saatte işlemlerinizi tamamlamak üzere, ilgili tapu müdürlüğünde imza atılarak taşınmazın satış işlemi gerçekleştirilir.