Gayrimenkul Alım Satımlarında Aracılık Sözleşmesi İmzalanacak

Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik kapsamında yapılan değişikliklerden bir tanesi de aracılık sözleşmesi oldu. Bundan sonraki süreçte alım satım işlemlerinde emlakçılar aracılık sözleşmesi düzenleyecekler. Bu sözleşmede ise yapılan satışa ilişkin bilgiler yer alacak.

Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik kapsamında yapılan değişikliklerden bir tanesi de aracılık sözleşmesi oldu. Bundan sonraki süreçte alım satım işlemlerinde emlakçılar aracılık sözleşmesi düzenleyecekler. Bu sözleşmede ise yapılan satışa ilişkin bilgiler yer alacak.

Gayrimenkul alım satım işlemlerine ilişkin yeni düzenlemeler geldi.



Resmi Gazete'de yayımlanarak uygulamaya giren 'Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik' kapsamında uygulanmaya başlayan düzenlemeler ile emlakçılar için yeni uygulamalar geldi.



ARACILIK SÖZLEŞMESİ NEDİR?



Alım satıma aracılık hizmeti sonucunda alıcı ve satıcı ile işletme veya sözleşmeli işletme arasında alım satıma aracılık sözleşmesi düzenlenir. Bu sözleşme bir tanesi alıcı, bir tanesi satıcı ve bir tanesi de emlakçıda kalmak üzere 3 adet düzenlenir.



Aracılık Sözleşmesinde Yer Alacak Bilgiler



Aracılık sözleşmesi hazırlanırken alıcı, satıcı ve satışı yapılan taşınmaz için aracılık sözleşmesi imzalanacak. Bu sözleşmede gayrimenkulün durumunun yanında alıcı ve satıcılara ilişkin temel bilgiler bulunacak. Sözleşmede mutlaka yer alması gereken bilgiler ise şu şekilde;



a) İşletme veya sözleşmeli işletmenin yetki belgesi numarası, iletişim bilgileri ve tebligat adresi ile sorumlu emlak danışmanının adı, soyadı ve imzası.



b) Alıcı veya satıcının gerçek kişi olması durumunda bu kişinin adı, soyadı, T.C. kimlik numarası veya yabancı kimlik numarası, iletişim bilgileri, tebligat adresi ve imzası; tüzel kişi olması durumunda ise tüzel kişinin unvanı, iletişim bilgileri ve tebligat adresi ile temsile yetkili kişisinin adı, soyadı ve imzası.



c) Taşınmazın tapu kaydı bilgileri, cinsi ve adresi ile varsa taşınmazın enerji kimlik bilgileri.



ç) Taşınmazın alım satım bedeli ve bu bedelin ödenme yöntemi.



d) Kararlaştırılması halinde oran veya tutarı işletme veya sözleşmeli işletme için hizmet bedelini aşmamak koşuluyla alıcı veya satıcının sözleşmeden cayması durumunda karşı tarafa ve işletme veya sözleşmeli işletmeye ödenecek cayma bedeli ve sözleşmenin hiç veya gereği gibi ifa edilmemesi halinde uygulanacak ceza koşulu.



e) Hizmet bedeli.



f) Tapu harcı ve döner sermaye hizmet bedeli gibi masrafların alıcı ve satıcı arasındaki paylaşım usulü. g) İlgili kanuna göre sözleşmenin uygulanmasından doğan uyuşmazlıklarda hangi il mahkeme ve icra dairelerinin yetkili olduğu hususu, uyuşmazlığın çözümü için arabuluculuk veya tahkim gibi alternatif çözüm yollarına başvurulmasına ilişkin kayıtlar ve kararlaştırması halinde tarafların diğer hukuki ve mali sorumlulukları.”



Emlak365.com


Emlak Haberleri Haberleri