Emlak365.com olarak siz okuyucularımız ile kamu kurumlarının arsa satış ilanlarını, lojman satış duyurularını, tarım arazisi kiralama ve satış işlemlerine ilişkin basın açıklamalarını anlık ve düzenli olarak aktarıyoruz. Vatandaşlar tarafından büyük ilgi gören kamuya, hazineye ait arazilerin satışlarında en çok yönlendirilen soru ise başvuruların nasıl yapılacağı oluyor.
Bizlerde tüm detayları ile İl Milli Emlak Müdürlükleri tarafından yayımlanan hazineye ait arsa, lojman, tarım arazisi ilanlarına başvuruların nasıl yapılacağı ile ihale sürecinin nasıl yönetileceğini aktarıyoruz.
MİLLİ EMLAK'TAN SATIŞA ÇIKARILAN ARSA, ARAZİ, İŞYERİ, LOJMANLAR
Hazineye ait arazilerin alım işlemleri ilanı yayımlayan kurum üzerinden yürütülecek başvuru işlemleri ile tamamlanacak. Satışı yapılacak olan gayrimenkul hangi il veya ilçedeyse bağlı olduğu kurumdan ihale duyurusu gelir. Kurum duyurusunda garimenkul için muhammen bedel, gayrimenkullerin özellikleri, geçici teminat bedeli ve ihale tarihi bilgilerini verir.
Vatandaşlar ilk olarak ilanı yayımlayan Milli Emlak İl Müdürlüğü yada Milli Emlak İlçe Müdürlüğüne gidecekler.
Kurumdan ihale için hazırlanan satış dosyasını ve şartnameyi alacaklar.
Şartnamede ilan edilen tüm koşulların uygun olması durumunda başvurular için ilk adım atılacak.
Başvuru işlemleri şahsen yapılacak. Bu çerçevde ilk olarak vatandaşlar şartnamede her bir gayrimenkul için özel olarak bildirilen başvuru ücretini milli emlak müdürlüğüne yatıracaklar.
İkinci işlem vatandaşların şartnamede listelenen ve bireysel başvurular için ayrı şirket üzerinden tüzel başvurular için ayrı olan evrakların derlenmesi ve kuruma iletilmesi olacak.
Başvuru ücretinin ödenmesi ve ihale başvuru evraklarının teslim edilmesinin ardından ihaleye katılım süreci başlayacak.
İhale gün ve saatinde kurumun bildirdiği adreste olacak vatandaşlar açık teklif usulü ile tekliflerini sunacaklar. En yüksek teklifi veren gayrimenkulü almaya hak kazanacak.
Son işlem ise ödeme sürecinin tamamlanması ve tapu devir teslim işlemleri olacak.
HAZİNEYE AİT GAYRİMENKULLERİN ALIMINDA SUNULAN AVANTAJLAR
Milli Emlak hazırladığı broşüründe sunulan avantajların neler olduğunu "Düzenlenen belgelerin vergi, resim ve harçtan muafiyeti, Satışı yapılan taşınmazın, satışı takip eden yıldan itibaren 5 yıl süreyle emlâk vergisinden muafiyeti, Satışı yapılan taşınmazların Katma Değer Vergisi muafiyeti,%25'i peşin alınan Taşınmazın satış bedelinin geriye kalan kısmının azami iki yıl içerisinde ve üçer aylık dönemler itibariyle sekiz eşit taksitte ödenebilme imkânı" maddeleriyle listeledi.