Konut Alımlarında Yabancıların Gözdesi Olan Şehirler: İstanbul, Antalya, Ankara, Bursa, Yalova

TÜİK tarafından elde edilen verilere göre yabancıların konut alımı yaptıkları şehirler belli oldu. Dolar kurunda yaşanan hareket nedeniyle Türkiye'den gayrimenkul alımlarına daha cazip bakan yabancıların tercihi ise İstanbul, Antalya ve Ankara oldu.

TÜİK tarafından elde edilen verilere göre yabancıların konut alımı yaptıkları şehirler belli oldu. Dolar kurunda yaşanan hareket nedeniyle Türkiye'den gayrimenkul alımlarına daha cazip bakan yabancıların tercihi ise İstanbul, Antalya ve Ankara oldu.

Türkiye İstatistik Kurumu tarafından elde edilen bilgilere göre yabancıların Türkiye'de hangi şehirde yatırım yaptıkları, konut tercih ettikleri açıklandı. Son yıllarda yapılan düzenlemeler sonrasında yabancıların Türkiye'den konut alma talepleri artarken en çok tercih edilen şehirlerde belli oldu.



YABANCILARIN EN ÇOK KONUT ALDIĞI İLLER



2020 yılının ilk 10 ayında elde edilen satış rakamlarında Türkiye genelinde yabancılara konut satışı toplam 31 bin 423 olarak gerçekleşti. Bu satışların çok büyük bir kısmı ise iki şehre oldu. Yabancıların en gözde şehri İstanbul olurken Antalya ikinci sırada yer aldı.



Yılın ilk 10 ayının verilerine göre yabancılar İstanbul'dan 14 bin 424 konut satın aldılar. İstanbul satış rakamıyla yabancıların tercih listesinde ilk sırada yer aldı. Listenin ikinci sırasında yer alan Antalya'da ise 10 aylık bölümde 6 bin 53 adet konut satışı yapıldı.



Yabancıların tercih listesinde yer alan diğer iller ise Ankara, Bursa ve Yalova oldu. Yabancılar Ankara'da 2 bin 176, Bursa 1068 ve Yalova'da 1008 konut aldılar. Bu şehirlerin ardında ise Mersin, İzmir, Samsun geldi.



ANTALYA'YA GELEN YABANCI GİTMİYOR



Yabancıların konut satışlarına dair açıklamalarda bulunan Gayrimenkul Yurt Dışı Tanıtım Derneği (GİGDER) Başkanı Ömer Faruk Akbal elde edilen oranları değerlendirdi. Akbanl konuşmasında "Bu sebeple İstanbul'un liderliği almasına değil, daha büyük bir potansiyele ulaşamadığı için şaşırmalıyız. GİGDER olarak yapacağımız çalışmalarla hak ettiği yatırımlara ulaşması için İstanbul'u daha da ön plana çıkartacağız. Antalya ise dünya çağında bir turizm cenneti... Antalya'nın kendi içerisinde kendi markası olduğunu, hatta ilçelerinin birçok ülkeden daha çok marka olduğunu biliyoruz. Antalya'yı dünyadaki diğer turizm cennetleri ile kıyaslamak gerekir." değerlendirmesinde bulundu.



Emlak365.com


Emlak Haberleri Haberleri