Ev alan vatandaşların ödemiş oldukları binlerce TL'lik masrafların başında ekspertiz ücreti geliyor. Konut kredisi ile ev alımlarında ödenen ekspertiz ücreti bankaların alabileceği ödemelerden. Ancak bankaların bu süreçte yerine getirmesi gereken yükümlülükler var. Eğer yükümlülükler yerine getirilmezse müşteriler için ödenen masrafların iadesi mümkün olur.
EKSPERTİZ ÜCRETİ İADESİ NASIL ALINIR?
Konut kredisi ile ev alan vatandaşların yapmış oldukları başlıca masraf ödemeleri var. Ödemelerin tamamı yasal ve bankaların alabileceği masraflar. Ev almak isteyen vatandaşların yapmış oldukları kredi masraf ödemelerinde ilk sırada ipotek tesis ücreti bulunuyor. Bunun dışında çoğu banka düşük faiz uygulaması için çeşitli sigorta paketlerinin kullanımı zorunluluğu sunuyor.
En fazla ödenen kredi masrafı ise ekspertiz ücreti ödemesi oluyor. Ekspertiz ücreti alınacak evin değerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilen işlem için ödenir. Ödemeler aslında bankaya değil, ekspertiz çalışmasını tamamlayan firmaya yapılır. Bankalar ise sürece aracılık ederek ödemeleri kendileri alılar. Ekspertiz ücreti bankaların aracılık edebileceği ve yasal olarak sorun olmayan ödemelerden. Lakin bankaların bu süreçte dikkat etmeleri gereken bir nokta var.
İşte Almak için Olması Gereken
Ekspertiz çalışması yukarıda da belirttiğimiz gibi banka dışında farklı bir firma tarafından yürütülür. Ödemeler ise o firma için yapılır. Doğal olarak vatandaşlara ekspertiz ücreti ödemelerine dair çalışmayı gerçekleştiren firmadan fatura kesilmesi gerek.
Eğer banka firma tarafından ev alacak kişi adına ekspertiz ücreti faturası verirse ekspertiz ücreti iadesi olmaz. Ancak banka ekspertiz ücretine dair ek bir firma adına fatura vermezse ekspertiz ücreti iade edilir. Ekspertiz ücreti iadesi için Tüketici Hakem Heyetine başvuru yapılabilir.