Devlet tarafından vatandaşların işlemlerini son derece kolaylaştırmayı sağlayan Mernis yani Merkezi Nüfus İdaresi Sistemi hakkında merak edilenlere yanıt geldi. Teknolojinin hayatımızda daha da fazla yer bulduğu bu son dönemde kağıt ortamında bulunan kimlik bilgilerinin, nüfus kayıtlarının ve adreslerin elektronik ortamda tutulmasını sağlayan bu sistem ile birlikte online devlet sistemi olarak tanımlaması yapıldı.
Getirilen bu yeniliğin ardından hayatımızı kolaylaştıracak olan bu sistemin ne gibi getirileri olduğu hakkında ise merak edilenler artmaya başladı. Bu kapsamda da yapılan açıklamalar ile birlikte MERNİS sayesinde ne gibi değişikliklerin yaşandığı ve de MERNİS adresinin neden gerektiği olduğu hakkında da bilgilendirmeler yapıldı.
MERNİS NEDEN GEREKLİDİR?
Yapılan bu değişiklik ile birlikte kağıt ortamında bulunan ve bir bakıma yaşadığımız çağ nedeni ile kalıcılığı güvende olmayan pek çok bilgi dijital ortama aktarıldı. Aktarılan bilgiler ile birlikte nüfus kayıtları merkezi bir veri tabanına transfer edildi. Bu aktarım sayesinde ise nüfus kütüklerine kayıtlı tüm vatandaşlara T.C. kimlik numaraları verildi.
Verilerin aktarılmasının ardından bu veri tabanında yer alan kimlik numarası ile birlikte kişilerin doğumundan itibaren tüm işlemler ortak bir numara ile yürütülmeye başlandı. Çevrimiçi ortamda tutulan bu bilgiler sayesinde aynı zamanda nüfusa kayıtlı oldukları yere bakılmaksızın bulundukları yerdeki ilçe nüfus müdürlüğünden hizmet almaları mümkün hale getirildiği gibi bilgilerin de daha güvenli bir ortamda tutulmasının sağlandığı öğrenildi.