Olay İzmir’in Güzelbahçe ilçesinde meydana geldi. Bir apartmanda binanın dış cephesinde çatlama, dökülme ve kabarma gibi sorunların yanı sıra su giderlerinin sürekli olarak tıkanması ve balkonda su sızıntısı olması üzerine bina sakinleri müteahhit firmaya başvurdu.
FİRMAYA DAVA AÇTILAR
İddiaya göre sorunları için bir muhatap bulamayan daire sakinleri sorunların giderilmesini talep etti. Sorunların gittikçe artması üzerine İzmir 1. Tüketici Mahkemesi’ne başvuran daire sakinleri firmaya dava açtı.
Mahkeme davayı kabul etti. Firmanın avukatı, kat maliklerinin bağımsız bölümlerini inşaat aşamasında yapı kullanma izin belgesinin alınmasından önce teslim aldığını ve oturma ruhsatının da 2016 yılında alındığını savundu.
FİRMA AVUKATI YAPILANLARI SAVUNDU
Ana yapıda meydana gelen sorunlara ilişkin açıklama yapan müteahhit firma, “teslimden sonra kat maliklerince yapılan bu yanlış uygulama yüzünden mantolamanın zarar gördüğünü, suyun mantolama altından yürümesi nedeniyle kabarmalar oluştuğunu, bu nedenlerle doğan bozukluktan firmanın sorumlu tutulamayacağını" ifade etti.
DAVA GÖRÜLDÜ
Mahkemede uzman kişilerin binada yapmış oldukları keşif neticesinde bir sonuca ulaşıldı. Dış cephede uygulama hatası olduğu ifade edildi. Balkonlardaki sorun için eğitim verilmesi için rögarların burada yetersiz kaldığı sonucuna ulaşıldı.
Firmanın yaptığı işe özen göstermediği ve bunların gizli ayıp olduğu ifade edilen kararda 420 bin TL dava tarihinden itibaren yasal faiziyle birlikte davacılara tapudaki payların oranında ödenmesine karar verildiği öğrenildi. Emsal niteliğinde verilen bu karar müteahhit firma ile sorun yaşan bina sakinlerine yol göstermesi bekleniyor.