Oturma ruhsatı nedir? Oturma ruhsatı hangi durumlarda nasıl verilir? Oturma ruhsatı almak isteyenlerin derlemeleri gereken evraklar neler? Tüm bu soruların yanıtlarını haberimizde paylaşıyoruz.
Yeni tamamlanmış inşaatlarda genel yapılması gereken işlemler tam anlamıyla tamamlanmadığında oturma izni ile oturma sağlanabilir.
Bu kapsamda projenin inşaat çalışmalarının sona ermesi gerekiyor. Bu çalışmaların sona ermesinin ardından alınması gereken bu belgenin nasıl alındığını, alınırken hangi evrakların talep edildiğini ve alınmazsa hangi sonuçların oluştuğunu aktarıyoruz.
OTURMA RUHSATI NEREDEN ALINIR?
Proje halinde olan inşaat çalışmaları firma tarafından ilan edildiği tarihte tamamlanırsa oturma ruhsatı için başvuru yapılabilir.
Oturma ruhsatı için başvuruda bulunacaklar, başvurularını inşaat projesinin yer aldığı ilçe belediyesinden alacaklar. Mücaraatlar bizzat gerekli evraklar ile birlikte Belediyelerin İmar Müdürlüğü Yapı Kullanma İzni birimlerine yapılr.
Başvuru Evrakları
Belediyelere oturma izni başvurusunda bulunacak olan firmalarıdan talep edilen evrakların listesi şu şekilde;
Yapı Kullanma İzni istemi içeren dilekçe, Tapu kaydı bilgileri, Vergi Dairesi'nden İlişki Kesme Belgesi, Dış Kanal Belgesi (İZSU), Telekom Olur Yazısı, Proje Müellifleri Raporu, Yapı Denetim Kuruluşu'nun Raporu, Cephe fotoğrafları – (13/18 cm), Emlak/Çevre Temizlik Vergisi Yoktur Yazısı, SSK'dan alınan Borcu Yoktur Belgesi.
Bu evrakların sunulması ve sürecin tamamlanmasının ardından yapının ruhsatına uygun olarak zamanında inşa edilmiş olması halinde yapıya oturma ruhsatı verilir.
OTURMA İZNİ ALINMADIĞIDAN UYGULANAN CEZALAR
Oturma ruhsatı olmayan dairelerde oturuma yasal olarak izin verilmiyor. Ayrıca oturma izin belgesi olmayan daire kullanıcılarını ciddi yaptırımlar bekliyor. Ayrıca bu dairelerin elektrik, su ve doğalgaz gibi aboneliklerin faturaları da yüksek fiyat tarifesinden hesaplanıyor.