Teras Kapama İzni Nasıl, Nereden Alınır?

Evlerin teras bölümünün kapatılması halinde ruhsat alınması gerekmektedir. Teras kapama ruhsatı nasıl ve nereden alınır sorusunun yanıtı için haberimizin devamını okuyabilirsiniz.

Evlerin teraslarının kapatılması yaz aylarında ev sahipleri tarafından oldukça faydalı olmaktadır. Terasa ilerleyen dönemlerde oda ve mutfak gibi bölümlerin de eklenmesiyle ayrı bir kat halini alabilmektedir. Bu durumda teras için ayrı bir ruhsat çıkarmak gerekir. Teras katı ruhsatsız kapatanlar ilerde beklemedikleri yaptırımlarla karşı karşıya kalabilir.

TERAS KATA RUHSAT NEREDEN ALINIR?

Teras kat için ruhsat belgesi alabilmek için öncelikle tapu bilgileri dahilinde ilgili belediyeden veya il özel idaresinden imar durum belgesi alınması gerekir. Kaçak yapılan bölümün mimari projesi ve mevcut vaziyet planı bir mimara çizdirilir. Daha sonra bir zemin etüdü firması ile anlaşılarak zemin etüdü yaptırılır.

bu işlemlerden sonra yapının taşıyıcı sistem rölevesi hakkında detaylı etüt raporu çıkarılır. Bu raporun ardından da yapının deprem performans analizi yaptırılır, isteğe bağlı olarak yapı sahibi güçlendirme çalışmasını talep edebilir.

Bütün raporlar hazırlandıktan sonra bir yapı denetim şirketiyle iletişime geçilir ve projeler firma tarafından onaylanır.

İşlemler tamamlandıktan sonra ise etüt raporları ve belgelerle birlikte belediye veya il özel idaresine başvuru yapılarak ruhsatlandırma işlemleri başlatılır.

TERAS KATA NASIL RUHSAT ALINIR?

Belediyeye teras kata ruhsat almak için başvuru yapıldıktan sonra rahatsızlıktan ötürü para cezası kesilmişse ödeme yapılır ve daha sonra ruhsatlandırma aşamasına geçilir. Yapı için daha önce herhangi bir cezai işlem yapılmamışsa ruhsat çıkarılmadan önce yapı hakkında kaçak inşaat işleminin yaptırılması gerekir.

Kaçak olduğu tespit edilen bir yapının belirtilen işlemleri 1 ay içerisinde yaptırması veya yapının yıkılması gerekiyor.

Emlak Haberleri Haberleri