Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bugün 1915 Çanakkale Köprüsü ile alakalı olarak kamuoyunda dillendirilen iddialara dair bir cevap yayınladı. Bakanlık hem 1915 Çanakkale Köprüsü için hem de Malkara – Çanakkale Otoyol Projesi için maliyet bilgilendirmesi yaptı. Kamuoyundaki iddiaların kabul edilemez olduğuna vurgu yapan Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı projelerin turizme, ticarete, istihdama, kültüre katkı sağlayacağını belirtti.
ULAŞTIRMA BAKANLIĞI AÇIKLAMA YAPTI
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın son 20 yılda yaptığı projelere dikkat çekilen açıklamada bahsedilen süre içerisinde havalimanları, limanlar ve 1250 kilometre otoyol altyapısı olmak üzere 37,5 milyar dolarlık projenin Kamu Özel İşbirliği (KÖİ) ile yapıldığı bildirildi. Bu projelerle gayri safi yurt içi hasılaya 91 milyar dolar, üretime 193 milyar dolar, istihdama ise 156 bin kişilik katkı sağlandığı ifade edildi.
1915 Çanakkale Köprüsü ile Malkara – Çanakkale Otoyolu Projesi için yüklenici firma ile yapılan sözleşmenin ayrıntıları da açıklandı. Buna göre yapım ve işletme süresi olarak 16 yıl 6 ay 12 gün belirlendi. Bu sürenin herhangi bir şekilde değişmeyeceğinin ise altı çizildi. Sözleşmede projenin yapımının erken bitirilmesi durumunda kalan sürenin işletme süresine ekleneceğine dair bir madde olduğu bildirildi. Bu şekilde projenin erken yapılması teşvik edilerek açılış tarihinin 1,5 yıl öne çekilerek 622,5 milyon euro tutarında bir tasarruf sağlandığı ifade edildi.
1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ'NÜN MALİYETİ NE KADAR?
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada 1915 Çanakkele Köprüsü’nin maliyetinin 1 Milyar 750 Milyon Euro olduğu resmen duyuruldu. Proje 2 Milyar 545 Milyon Euro yatırım tutarı ile tamamlandı. Projeyi yapan firmanın ödediği kamulaştırma bedeli, işletme ve ağır bakım maliyeti, finans maliyeti ve diğer giderlerle beraber yaklaşık 4 Milyar 329 Milyon Euro değerinde bir maliyeti karşılamasına rağmen devletin taahhüt ettiği garanti bedelin 12 yıl sonrası için 3 Milyar 796 Milyon Euro olduğu belirtildi.