Türkiye'de proje bazında yapılan tartışmaların en yoğunu Kanal İstanbul projesi üzerinde devam ediyor. Hafta sonunda Kanal İstanbul projesi için Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımı ile temel atma töreni yapılacak. Bu törenin ardından da proje üzerinde inşa edilecek olan ilk köprünün inşaatına başlanılacak.
Kanal İstanbul projesine yönelik yoğun eleştiriler devam ederken Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu katıldığı bir televizyon programında bu eleştirilere yanıt verdi. Bakan Karaismailoğlu aynı zamanda Kanal İstanbul'un Türkiye ekonomisine sağlayacağı faydalar haklkında da bilgilendirmede bulundu.
BOĞAZDA GEMİ TRAFİĞİ YOĞUN!
İstanbul Boğazı'ndan ücretsiz geçmek varken gemilerin ücret ödeyerek neden Kanal İstanbul'dan geçeceğine dair eleştiriye yanıt veren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “İstanbul Boğazı'ndan geçen gemilerin sayısı düşmüyor. Gemi boyutları olabilecek en yüksek seviyeye geldiği için böyle bir bilgi kirliliği yaşanıyor. 43 bin geminin geçtiği İstanbul Boğazı'ndan 10 yıl sonra 78 bin gemi geçecek. Ancak bunun geçişinin İstanbul Boğazı'ndan gerçekleştirilmesi mümkün değil. Biz şu anda 43 bin geminin geçişini sağlarken dahi büyük zorluklar yaşıyoruz.” dedi.
Yoğun bir gemi trafiğinin olduğunu ve zaman zaman kazaların gerçekleştiğini söyleyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Geçtiğimiz günlerde Yavuz Selim Köprüsü'nin altında iki balıkçımız transit geminin çarpması neticesinde hayatını kaybetti. İstanbul Boğazı'nın biz İstanbul'a kazandırmak zorundayız. Boğazda çeşitli etkinliklere yoğun gemi trafiğinden dolayı izin veremiyoruz. İstanbul Boğazı'nda bir de şehir içi seferler var. 500 bin seferden bahsediyorum. Tüm bunlar yoğun bir trafiğin oluşmasına neden oluyor.” açıklamasını yaptı.
ZARAR ETMEK İSTEMEYEN GEMİLER KANAL İSTANBUL'DAN GEÇECEK
Geçiş bekleyen gemilerin para ödemeyi tercih ederek Kanal İstanbul'dan geçeceklerini söyleyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Şu anda Samatya ve Zeytinburnu'nda yüzlerce gemi İstanbul Boğazı'nı geçebilmek için bekliyor. Kanal İstanbul'dan geçme zorunluluğu diye bir durum asla olmayacak. Ancak bu gemilerin bir bekleme maliyetleri var. Bir geminin ortalama 34,5 saat beklemesi demek 140 bin dolar zarar etmesi demek. Beklemek maliyetli olacağı için Kanal İstanbul'dan geçmek için işletmeler para ödemeyi göze alacaklar. Bu alternatif bir su yolu olacak. Burada Türkiye ekonomisine çok önemli bir gelir kaynağı yaratılacak.” ifadelerini kullandı.