Yarın başvursanız 2017'den 2022'ye ödenen tapu harç paralarını iade alabilirsiniz

Tapu harç parası iadesi nasıl yapılır? Tapu harcı için ödenen yüzde 4'lük rakam binlerce TL'lik masraf ödemesi anlamına geliyor. Peki bu paralar 5 yıllık süre için nasıl alınır? Tek şartı var...

Emlak365.com - Tapu Harç Parası iadesi vatandaşların bilmeleri gereken haklardan birisi. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü tarafından ev alım satım sürecinde alınan tapu harcı ödemeleri o sürecin en önemli masraf kalemi oluşturuyor. Ve bu ödemeler belli şartla geri iade ediliyor. Vatandaşlar ev alırken ödedikleri bu parayı geri geri alma hakkına sahipler. Ancak ödemeler otomatik yapılmaz. Peki tapu harç parası ödemeleri için bizzat nereye başvuru yapılması gerekir, şartları neler?

2017 2018 2019 2020 2021 YILLARI İÇİN TAPU HARÇ PARASI İADESİ

Tapu harç parası ödemeleri ev alım sürecinde genellikle alıcı tarafından ödenen masraf kalemlerinden birisidir. Satış sözleşmesinde bildirilmediği sürece ev alım sürecinde tapu harcı ödemesi yarıya yarıya alıcı ile satıcı tarafından ödenir. Ancak çoğu satıcı tüm masraflar karşı tarafa ait olmak şartı satış ilanı yayımlarlar. Bu şartı kabul eden ve sözleşme imzalayan ev sahibi ve satıcılar tapu harcı ödemelerinin kim tarafından yapılacağını bildirirler.

Tapu harcı masrafı;

Tapu harcı masrafı evin değeri üzerinden hesaplanır. Evin satış değeri üzerinden yüzde 4'lük bir kesim tarpu harç masrafı olarak ödenir. Örneğin 500.000 TL değerinde bir evin alım satım işleminde yüzde 4 yani 20.000 TL tapu harcı ödenir. Çok ciddi bir masraf kalemi olan tapu harcı ödemesi tek bir şartla iade edilir.

Tek bir şartla iade edilir

Ev alımında vatandaşlar bilmeden kentsel dönüşüm projeleri kapsamında inşa edilen bir binadan konut almış olmaları durumunda tapu harcı ödemezler. Yani kentsel dönüşüm, yenileme kapsamında inşa edilen binalarda konut alımlarında harç masrafı ödenmez. Ancak bunun kuruma bildirilmesi gerek. Ödenmişse de bu harç masrafı iade edilir.

Ödemiş olan vatandaşlar son 5 yıllık süre için Tapu ve Kadastro Müdürlüğüne başvuru yapabilirler. Başvurular ev alınan binanın kentsel dönüşüm kapsamında inşa edildiğini gösterir olan belge ile yapılacak. Bu çerçevede kurum yapılan başvuruyu inceleyecek ve geri ödemelerin yapılıp yapılmayacağına karar verecek.

2022 yılından geriye dönük başvuru yapılmak istendiğinde 2021 2020 2019 2018 ve 2017 yılı için başvuru yapma hakkına sahip olunacak.

Emlak Haberleri Haberleri