Türkiye’de pandemi sonrasında üretim olarak cazip bir kapı haline gelmişti. Özellikle Avrupa ülkelerine yakınlığı nedeniyle çok sayıda Uzakdoğu firması Türkiye yatırımlarını değerlendirmeye almışlardı. Bu konuda Koç Holding’in gayretleriyle Ford ile Güney Koreli SK on firması Ankara yakınlarında elektrikli otomobillerde kullanılmak üzere batarya üretim tesisi kurmak amacıyla bir anlaşma yapılmıştı. Bu anlaşmanın herhangi bir bağlayıcılığı da bulunmuyordu. Taraflar istedikleri zaman herhangi bir müeyyidesi olmadan anlaşmayı bozabilecekler.
TÜRKİYE YATIRIMINDAN VAZGEÇTİLER İDDİASI!
Güney Kore’nin Dong-A Ilbo gazetesinde Türkiye’ye yapılacak olan yatırım ile alakalı olarak bir haber yayınlandı. İsimsiz bir kaynağa dayandırılan haberde Avrupa’daki resesyon nedeniyle SK On şirketinin Türkiye yatırımından vazgeçtiği belirtildi. Zayıf makro ekonomik koşulların bu kararda etkili olduğu bildirildi.
GÜNEY KORELİ ŞİRKET AÇIKLAMA YAPTI!
Türkiye’de Ford ile yapacakları yatırım ile alakalı olarak ortaya atılan iddialara dair sonrasında SK On şirketinden yazılı bir açıklama yapıldı. SK On şirketinin açıklamasında, “Mart 2022’de bağlayıcılığı olmayacak şekilde Türkiye’de yatırım yapmak için Ford ile bir anlaşma yapmıştık. O günden bu yana bu anlaşmayı ve ortaklık fikrini değerlendiriyoruz. Tüm koşulları inceliyoruz ve ona göre bir karar vereceğiz. Şu ana kadar karar verme aşamasına geçilmemiştir ve değerlendirmelerimiz sürmektedir. Türkiye’ye yapılacak yatırımdan vazgeçtiğimiz şeklinde bir karar henüz alınmamıştır. Müzakerelere son verip vermeyeceğimize dair karar yapacağımız değerlendirme neticesine netleşecektir.” denildi.
Yapılan anlaşma gereği Koç Holding, Ford ve Sk On 2025 yılında üretime geçecek şekilde yılda 30-45 Gwh hacimde batarya üretebilecek bir fabrika kurulmasını değerlendiriyordular.