Ticaret Bakanlığı Haksız Fiyat Artışı Şikayeti Nereden Ve Nasıl Yapılır?

Yüksek fiyatların nereye ve nasıl şikayet edilebileceği merak ediliyor. Haksız fiyat artışı şikayeti nereye yapılır? Haksız fiyat artışı şikayeti nasıl yapılır? Haksız fiyat artışı şikayeti yapmanın yolları nelerdir? E-devlet haksız fiyat artışı şikayeti nasıl yapılır?

Yüksek fiyatlar vatandaşların canını yakmaya devam ediyor. Yüksek enflasyonu fırsat olarak değerlendiren bazı işletmeler enflasyonun üzerinde fiyat artışı yaparak vatandaşları zor durumda bırakıyorlar. Bu duruma sessiz kalmak istemeyen vatandaşlar ise haksız fiyat artışı şikayetlerine dair ayrıntıları araştırıyorlar. Haksız fiyat artışı şikayeti nereden yapılır?

HAKSIZ FİYAT ARTIŞI ŞİKAYETİ NERELERDEN YAPILIR?

Türkiye’de uygulamaya konulan sistem gereği vatandaşlar karşılaştıkları yüksek fiyat artışlarına dair şikayette bulunabiliyorlar. Bu fiyat artışlarına dair şikayetler Ticaret Bakanlığı tarafından değerlendiriliyor. Gerçekten vatandaşın iddia ettiği gibi haksız fiyat artışı yapıldığı tespit edilirse ağır cezai yaptırımlar uygulanıyor. Ticaret Bakanlığı vatandaşların haksız fiyat artışı şikayeti yapabilmeleri için üç ayrı yol belirledi. Buna göre vatandaşlar Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan mobil uygulama ile, e-devlet üzerinden ve ALO 175’i arayarak haksız fiyat artışı şikayetinde bulunabiliyorlar.

YÜKSEK FİYATLAR MOBİL UYGULAMADAN NASIL ŞİKAYET EDİLİR?

Ticaret Bakanlığı tarafından devreye sokulan Haksız Fiyat Artışı Şikayet Bildirimi Uygulaması üzerinden vatandaşlar fahiş fiyatları şikayet edebiliyorlar. Cep telefonlarına bu uygulamayı yükleyen vatandaşlar kolay bir şekilde şikayetlerini bildirebiliyorlar. Bu şikayetler ivedilikle Ticaret Bakanlığı ekiplerince değerlendirilip sonuç vatandaşlarla da paylaşılıyor.

Uygulamaya giren vatandaşlar şikayet sırasında şikayet edilecek firmayı, şikayet edilecek ürün grubunu, şikayet edilecek ürünün markasını ve şikayete dair açıklamalarını şikayete konu edinilen fotoğraf ile Ticaret Bakanlığı’na uygulama üzerinden iletebiliyor.

E-DEVLET HAKSIZ FİYAT ARTIŞI ŞİKAYETİ NASIL YAPILIR?

E-devlet sistemine giren vatandaşlar Ticaret Bakanlığı’nın hizmetleri arasında bulunan “Reklam ve Haksız Ticari Uygulama Şikayeti” hizmetinden şikayette bulunabiliyorlar. Açılan ekranda şikayete dair tüm detaylar sisteme işlenebiliyor. Yapılan şikayetler de Ticaret Bakanlığı tarafından değerlendiriliyor. Haksız fiyat artışı tespit edilmesi durumunda kanuni yaptırımlar uygulanıyor.

ALO 175 ÜZERİNDEN HAKSIZ FİYAT ARTIŞI ŞİKAYETİ NASIL YAPILIR?

Ticaret Bakanlığı’na ait olan ALO 175’i arayan vatandaşlar haksız fiyat artışına dair şikayetlerini sözlü olarak yapabiliyorlar. Bu yapılan şikayetler tasnif edilerek Ticaret Bakanlığı’nın il ve ilçe birimlerine iletilerek ilgili firma denetime tabi tutuluyor.

Finans Haberleri