Araç sahiplerinin, düzenli olarak araçlarını muayene ettirmesi gerekiyor. Muayene ettirilmeyen araçların trafikte yer almasının hem insan canına hem de cüzdanına karşı ciddi riskleri bulunuyor. Muayenesi tam olmayan, araç bakımını yaptırmayan araç sahiplerinin bu hususu atlamaması konusunda sektör temsilcilerinden ve yetkililerden de uyarılar gelmeye devam ediyor. Bu kapsamda sanayi ustaları bu kez de birçok dizel araç sahibinin bakımını yaptırmadığı partikül filtrelerinin bakımlarının yaptırılması konusunda vatandaşları uyardı.
Normal sürüş şartları altında dizel araçlarda partikül filtrelerinin 100 bin kilometre ile 250 bin kilometre arasında kullanım ömrü bulunuyor. Kısa adıyla “DPF” olarak bilinen, otomobilin üretimi sırasında egzoz sistemi içine yerleştirilen bu filtre sayesinde, dizel yakıtın motor tarafından kullanımı sonrası ortaya çıkan kurum ve zararlı gazların doğaya doğrudan salınımı yaklaşık %80 oranda engelleniyor. Ancak birçok dizel araç sahibi bu bakımı yaptırmıyor. Sanayi ustaları, DPF bakımı yaptırmayan sürücülerin, daha sonra çok daha yüksek maliyetlerle karşılaşabileceğini belirtiyor. İşte detaylar…
DEĞİŞİM YERİNE TEMİZLİK VE BAKIM
Temiz yakıt kullanılmaması ve araçların sık sık kısa mesafelerde kullanılması, zamanla dizel araçlarda partikül filtrelerinin tıkanmasına neden oluyor. Ancak partikül filtresinin bakımının yapılmaması ve doğrudan değiştirilmesi gereken durumlarda, filtre değişimi hem çok maliyetli oluyor hem de araç içerisinden birçok parça sökülmek zorunda kalıyor. Araç sahipleri de bu maliyetlerle karşılaşmamak ve araçtan parça sökülmemesi için, değişim boyutuna gelmeden önce filtre bakım ve temizliğini tercih ediyor.
DEĞİŞİM ÇOK PAHALI VE MALİYETLİ
Aydınlık’ın haberine göre oto tamir ustası Bilal Öner, “Kirli yakıt partikül filtresinin tıkanmasında en önemli etken. Yerleşim yeri ufak olduğu zaman araç devrini almadan sürekli vites değişimi yapılması, kısa mesafelerde araç ile gidip gelmekten ötürü partikül filtresi çabuk dolar. Yetkili servisler 80 bin kilometrede değişim önerir. Değişim çok pahalı ve maliyetli olduğu için temizlik uygulamasını hayata geçirdik” dedi. Bilal Öner, temizlik işleminin 100 bin kilometrede yapılmasının uygun olabileceğini de ifade etti.