Resmi Gazete'de Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından ''Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Tüketici Hakları Yönetmenliği'nde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik'' yayımlandı. Yönetmelik ile birlite internet ve mobil iletişim aboneliklerine yeni düzenlemeler getirilerek tüketicilere yeni haklar verildi.
İNTERNET HIZI DÜŞÜKSE CAYMA BEDELİ YOK
Yönetmeliğe göre, abonelerin kullanmış olduğu internet hizmetinin sözleşmede belirtilen hızdan düşük olması durumunda cayma bedeli olmadan abonelik iptal edilebilecek.
Tüketicilerin daha önce de böyle bir hakkı bulunuyordu ancak yeni yönetmelik ile abonelerin hakları netleşti. Böylece tüketiciler artık kendilerine taahhüt edilen internet hızı karşılanmadığında cayma bedeli olmadna sözleşmeyi feshedebilecek.
ABONELİKLER E-DEVLET'TEN YAPILABİLECEK
Yeni yönetmelikle birlikte vatandaşlar artık abonelik başlatmak için şubelere giderek ıslak imza vermek zorunda kalmayacak. Bu işlemler e-devlet üzerinden e-imza, T.C. kimlik kartı ya da internet bankacılığı bilgileriyle hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleştirilebilecek.
Buna göre abone onayı gerektiren işlemler ile diğer işlemler birbirinden ayrılacak. Onay gerektiren işlemler tek çatı altında birleştirilemeyecek ve her işlem için ayrı onay talep edilecek. Aboneler, müşteri hizmetleri, SMS ve diğer yöntemler aracılığıuyla verdikleri onayları işletmelerin online işlem merkezlerinden görüntüleyebilecek.
Çağrı merkezleri artık belirli sorular sorarak müşteriden kimlik teyidi istemeyecek. Aranan kişinin ilgili abone olduğu teyit edilmeden arama yapılamayacak.
Birden fazla hatta aboneliği bulunan kişiler diğer hatların işlem ve yetkilerini yönetebilecek.
Abonelik sözleşmesi yapıldığında tüketiciye bir sözleşme örneği verilecek ve müşteri hangi durumlarda cayma hakkı olduğunu öğrenebilecek. Tahhütname süresi en fazla 24 ay olabilecek.