Kanal İstanbul Projesi çerçevesinde takibe dilecek güzergâh belli oldu. Konu ile alakalı açıklama ise Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahm
Kanal İstanbul Projesi çerçevesinde takibe dilecek güzergâh belli oldu. Konu ile alakalı açıklama ise Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan tarafından yapıldı. Açıklamada Bakan, projenin geçeceği yerleri ise Küçükçekmece den başlayan ve Sazlı Dere üstünden devam ederek Durusu koridoru ile devam edip nihayete ulaşan yerler olarak zikretti.Tam beş adet birbirinden farklı alternatif planlarının olduğuna değinen Bakan, yapılan tüm tetkik ve değerlendirmeler sonucunda dördüncü durumdaki alternatifte karar kıldıklarını anlattı. Böylece Kanal İstanbul Oluşumu; Küçükçekmece semtindeki gölden başlayarak Sazlı Su Barajına ulaşacak, barajdan devam ederek Terkos Baraj Gölü doğu istikametinden Karadeniz’e erişmiş olacak diyerek durumu izah etti.
Çılgın Proje Hayata Geçti
Hükümet yetkilileri tarafından çılgın proje diye adlandırılan Kanal İstanbul Projesine dair gelişmeler belirlendi. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan tarafından Kanal İstanbul Projesi ile alakalı bilgilendirme geldi. Bakan, proje kapsamındaki yerleri de açıkladı. Etraflı bir değerlendirmenin yapıldığına değinen Bakan, ulaştıkları noktanın beş farklı güzergâh üstünde çalışma yapmalarının bir sonucu olduğunu anlattı. Sıralamada dördüncü yerde bulunan bu noktalar üstünde karar kılındığına değindi. Küçükçekmece’den başlatılacak proje bir koridor üstünden devam edeceğini anlattı. Sazlı Dere mevkii üzerinden devam ederek Durusu havzasına erişileceğini anlattı. Bu aşamaların her birinin sıkı tetkik neticesi tespit edildiğinin de altını çizdi.
Amaç Ne Olabilir
Bakan, projedeki amaçlarının İstanbul Boğazı üzerindeki trafik kaynaklı yükün hafifletilmesi diyerek konuya açıklık getirdi. Özellikle İstanbul’un tehlike içerikli madde taşıyan yük gemileri ile bir tehdit altında olmasının önüne geçilmek istendiğine vurgu yaptı. Ayrıca kanal boyunca gelir getiren arazilerin açılması ile kentsel dönüşüme katkı sunulması ile modern bir hayat alanları sağlamayı amaç edindiklerini söyledi. İstanbul merkezli deniz taşımacılığı kazancın ziyadeleşmesini sağlamayı da hedeflediklerini anlattı.
Hem bütün riskler hem de çalışmalar bir bir değerlendirildi diyen Bakan, hem deprem hem de tusunami riskleri masaya yatırıldı dedi. Jeolojik Etütlere dair uyum sağlama çalışmalarının da bittiğini açıkladı. Hem İTÜ hem Boğaziçi hem ODTÜ hem de Gazi Üniversitelerindeki bilim adamlarından destek aldıklarını açıkladı. Uluslararası uzmanların yardımına da başvuruldu. Destekler alınmaya devam ediyor dedi. Tam otuz beş kurum ve de kuruluşun çalışmaları ile çevresel şartlar ve maden alanları ile yer altı suları gibi etmenler tetkik edildi. Yerin üstündeki suların durumu ile kaynakları ve toprak üstü kaynaklar irdelendi. Yapılabilirlik temel taban olarak gözetildi dedi.