Bankaların kredi kartı aidatı almaya devam etmeleri vatandaşı dolandırıcıların açık hedefi haline getirdi. Kredi kartı aidat iadesi için umutlanan vatandaş para almak isterken hem bankadaki parasında oluyor hem de adına çekilen sahte kredi borçları ile karşı karşıya kalıyor. Dolandırıcıların buldukları yöntemler ağızları açık bırakıyor. Detaylar haberimizde...
Kredi kartı aidat iadesi 2020 için ne yazık ki vatandaşlar dolandırıcıların açık hedefi halinde bulunuyor.
Dolandırıcılar çoğunlukla internet siteleri üzerinden sahte banka linkleri üreterek internet bankacılığı üzerinden hesap boşaltırken yöntemler giderek pervasızlaşıyor.
KREDİ KARTI DOLANDIRICILIĞI İÇİN SAHTE FATURA TAHSİLAT MERKEZİ KURDULAR!
Akıllara durgunluk veren olay İzmir'in Konak ilçesinde yaşandı. Emniyet emeklisi 70 yaşındaki Yusuf Sağlam'ın başına geldi. Yaşlı adam gelen telefonu açması ile beraber tam 16 bin lirasını kaybetti!
Telefonda kendisini bankadan aradıklarını söyleyen kişilerle konuştuğunu belirten Sağlam "16 bin TL dolandırıldım. Vatandaşlarımız dikkatli olsunlar. Başka kimsenin başına gelmesin. Mağduriyetimin giderilmesini istiyorum.
Emekli maaşımla geçinmeye çalışırken, bir de dolandırıldığım parayı ödemek zorunda kalacağım. 36 ay boyunca bankaya aylık 772 TL ödemem gerekiyor. Yıllardır İzmir Emniyet Teşkilatı'na hizmet vermiş birisi olarak böyle bir şey yaşayacağım hiç aklıma gelmezdi. Nasıl kandım bilemiyorum" dedi.
TEK BİR TELEFONLA DOLANDIRILABİLİRSİNİZ, TEK BİR TIKLA E DEVLET ÜZERİNDEN TÜM BANKA HESAPLARINIZI BOŞALTABİLİRLER!
Vatandaşları uyaran uzmanlar özellikle de sahte e devlet hesapları ile vatandaşın dolandırıldığını ve bankacılık bilgilerini sadece resmi internet siteleri üzerinden girmeye dikkat etmeleri gerektiği vurgusu yapıldı.
Konu hakkında açıklama yapan mağdurun avukatı Abdi Yaşar "Müvekkilimin hesap hareketlerini incelediğimizde, dolandırıcıların Adana'da bir fatura ödeme merkezi olduğunu öğrendik. Bu şahıslar, insanların faturalarını müvekkilimin hesabından ödemişler.
Bunun üzerine bu merkezde fatura ödeyen biriyle irtibata geçtik. Kendisi, 'Ben faturamı gidip ödedim. Sizden nasıl kesildi bilmiyorum. Benim ilgim yok' dedi. Bu yöntem ilk kez uygulanıyor ve vatandaşlarımızın da bilgisi yok.
Ayrıca bankanın da kişisel bilgileri dışarıya sızdırdığını düşünüyoruz ve banka için de suç duyurusunda bulunduk. Telefon dolandırıcılarına karşı daha fazla önlem alınması gerekiyor. Çünkü hemen her gün yeni bir yöntem ortaya çıkıyor" dedi.
Emlak365.com