Pasaport harcı ödemesi yapmak için alternatif yollar bulunur. Bu yollar nakit ya da banka kartı ya da kredi kartı ile ödeme yöntemleridir. Kişi başvuru yapacağı pasaport türünü seçtiğinde pasaportun süresine bağlı olarak değişen ücreti ödemelidir. Bu ödemeyi kurumlar aracılığı ile gerçekleştirir. Buna göre bu kurumlar Gelir İdaresi Başkanlığı, Vergi Dairesi Müdürlükleri, PTT Şubeleri, anlaşmalı bankalar aracılığı ile kişi seçtiği kurama ödeme yapabilir.
Pasaport harç ödemesi yapmak isteyen kişiler için anlaşmalı bankalar aracılığı ile yapılacak ödemeler bankaların şubelerinden, ATM’lerinden ya da internet hizmetlerinden yapılabilir. Buna göre bu anlaşmalı bankalar şu şekilde belirlenmiştir:
·Akbank
·Aktif Yatırım Bankası
·Albaraka Türk Katılım Bankası
·Arap Türk Bankası
·Alternatifbank A.Ş.
·Denizbank
·QNB Finansbank
·HSBC Bank
·ING Bank
·Odea Bank
·Şekerbank
·T.C. Ziraat Bankası
·Turkish Bank
·Türk Ekonomi Bankası
·Türkiye Finans Katılım Bankası
·Türkiye Garanti Bankası
·Türkiye Halk Bankası
·Türkiye İş Bankası
·Türkiye Vakıflar Bankası
·Vakıf Katılım Bankası
·Yapı ve Kredi Bankası
·Ziraat Katılım Bankası
Pasaport Başvuru İşlemleri Nedir?
Pasaport başvurusu işlemleri, pasaport türüne göre değişim gösterir. Buna göre pasaport başvurusu yapmak isteyen kişiler öncelikle hangi pasaporta başvurmak istediklerini belirlemelidir. Başvuru işlemleri pasaport randevusu alarak başlar. Buna göre kişi Nüfus İl ve Vatandaşlık Müdürlüklerine gitmelidir. Başvuru işlemleri randevu alınır iken belirtilen belgeler ile birlikte devam eder. Pasaport türüne ve süresine göre belirlen harç ödemesinin de randevu alındıktan sonra yapılması gerekir.
Pasaport Randevusu Nasıl Alınır?
Pasaport randevusu almak isteyen kişiler randevularını internet aracılığı ya da telefon ile alabilir. İnternet aracılığı ile pasaport randevusu almak isteyen kişiler İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü internet sayfasına girerek pasaport randevu bölümünden randevusunu alabilir. Randevu isteminde pasaport türü belirlenir. Randevu kaydı oluşturmak için kişi istenilen bilgileri girmelidir.
Buna göre istenen bilgiler randevu talebinde bulunan kişi için isim ve soyisim, T.C. kimlik numarası ve doğum tarihi ve irtibat numarasıdır. Kişi bilgilerini girdikten sonra seçtiği ve müsait duruma göre tarih ve saat olarak randevusunu belirler. Randevu işlemini telefon ile yapmak isteyen kimseler için ise ALO 199 Vatandaş Etkileşim Merkezi hizmet verir. Bu numara aranılarak randevu tarihi ve saati belirlenebilir. ALO 199 çalışma saatleri 09.00 ila 17.00 saatleri aralığındadır. Kişi randevusunu aldıktan sonra pasaport harcı ödeme işlemini gerçekleştirmelidir.
Pasaport Harcı Tutarı Ne Kadardır?
Pasaport harç tutarı pasaporta göre değişim gösterir. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının kullanabileceği 3 tür pasaport bulunur. Kişi bunlardan birine başvuru yaptığında o pasaportun türünün harç bedelini öder. Buna göre bulunan pasaportlar Umuma Hususi Pasaport (Bordo), Hizmet Pasaportu (Gri), Hususi Pasaport (Yeşil) şeklidendir.
Hizmet Pasaportu (Gri) ve Hususi Pasaport (Yeşil) için harç tutarı yoktur. Bu pasaportlara başvuran kişi herhangi bir tutar ödeme yapmaz. Fakat Umuma Hususi Pasaport (Bordo) için süresine bağlı olarak harç tutarı değişir. Bunun için en kısa dönem olarak 6 aylık süre ile toplam da 309,40 TL ödenir iken ,en uzun süreli 10 yıllık için toplam da 1.478 TL pasaport harcı ödemesi yapılması zorunludur.
Pasaport Başvurusunda Hangi Belgeler İstenir?
Pasaport başvuru belgeleri şu şekildedir:
·2 adet biyometrik fotoğraf
·T.C. kimlik numarası ya da kimlik kartı
·Öncesine ait var olması halinde eski pasaport
·Öğrenci ise 25 yaş altı kişiler için öğrenci belgesi
·18 yaşını doldurmamış kişiler için muvafakat belgesi
Pasaport randevusu alındığında gerekli belgeler ile birlikte pasaport harcı ödemesi yapılmış olarak randevu merkezine gidilmesi şarttır.
Kaynak: Emlak365.com