Teknolojinin yaygınlaşmasıyla hayatımıza giren akıllı telefonlar ve internet, beraberinde sosyal medya platformlarını getirdi. Önceleri bilgi almak ve zaman geçirmek için kullanılan internet, son yıllarda çok sayıda kişinin mesleği oldu. Özellikle Instagram, TikTok ve YouTube gibi platformlarda etkinlik gösteren kişiler, yıllar içerisinde büyük hayran kitlelerine ulaşarak bu işi gelir kapısı haline getirdi.
Kendilerine ‘ Influencer ‘ adını veren sosyal medya fenomenleri, hemen hemen her gün yeni içerikler üreterek sosyal medyanın nabzını tutuyor. Eski zamanlarda sadece televizyon ekranlarında gördüğümüz reklamlar da artık bu fenomenler sayesinde dijital platformlara taşındı. Markalardan reklam alan fenomenler, ürün tanıtımı ile aylık çok büyük paralar kazanıyor.
Sosyal medya fenomenlerinin aylık kazancı ortaya çıktı
Sosyal medya platformlarının olanaklarını avantaja çevirerek artırmak isteyen markaların yüzde 68’i, 2022’deki pazarlama kampanyalarında influencer bütçelerini yükseltmeyi hedeflerken, son dönemde fenomenlerin içerik platformuna dönüşen bir internet sitesi influencerların merak edilen aylık karnesini açıkladı.
Cumhuriyet’in haberine göre, Cemre.com kurucusu Yaşar Can konuya ilişkin yaptıkları araştırmayı değerlendirdi. Fenomenlerin işlerini dijital kanallara taşırken, markaların da ürünlerini sosyal medya fenomenleri aracılığıyla sunduğunu söyleyerek, ağırlıklı olarak YouTube, Instagram ve TikTok gibi platformlarda düzenli içerik paylaşan fenomenlerin 2-3 yıl içinde aylık 20-30 bin lira gelir kazandığını ifade etti.
TikTok’un en hızlı büyüyen sosyal medya platformlarından biri olduğunu söyleyerek, 100 bin takipçisi olan fenomenlerin canlı yayın ve sponsorlu gelirlerinin toplamının 8 bin TL üzerine çıktığını açıkladı.
Reklam başına 100 bin TL kazanıyorlar
YouTube’da kanal sahiplerinin reklam aracılığıyla gelir elde edebildiğini belirten Yaşar Can, YouTube fenomenlerinin reklam gelirlerinin yaklaşık yüzde 55’inin kanal sahiplerine kaldığını, bu platformda her bin izlenme başına 2 ila 25 TL arasında ödeme gerçekleştirildiğini söyledi. Kanal sahiplerinin video içinde yer verdikleri reklamlarla video başına 100 bin TL’ye varan gelir elde edebildiğini belirterek, 1 milyon abonesi bulunan kanalların aylık 15 ila 40 bin TL kazanç elde ettiklerini söyledi.