Tarım ve Orman Bakanlığı ile Su Ürünleri Yetiştiriciliği Birliği tarafından gerçekleştirilen ortak bir çalışma sonucunda balık kampanyası düzenlendi. Ucuz balık kampanyası ile birlikte pek çok vatandaşın uygun fiyatlı balık tüketmesi ve bağışıklık sistemini güçlendirmesi amaçlanıyor. İkinci kez düzenlenen kampanyanın yoğun ilgi nedeniyle tarihi uzatıldı.
Tarım ve Orman Bakanlığı ile Su Ürünleri Yetiştiricileri Merkez Birliği iş birliği ile yeni bir kampanya başlatılmıştı. Balık tüketimini artırmak, salgına karşı bağışıklığı artırmak ve vatandaşın ucuz balık almasını sağlamak için ‘Evde Hayat, Sofrada Balık’ kampanyası açıklandı.
İkinci kez düzenlenen kampanyada insanların maliyetine satılan balıkları tüketmeleri, her evde balık tüketiminin artırılması ve salgına karşı bağışıklığın güçlendirilmesi amaçlanıyordu. İlk kampanyanın vatandaştan yoğun ilgi görmesi üzerine çok geçmeden ikincisi düzenlendi. İlk kampanya dahilinde levrek ve çipura satışı maliyetine yapılmış ve pahalı olan bu balıklar uygun fiyata pek çok eve girmişti.
İkinci kampanyanın 20 Nisan tarihinde başladığı açıklanmış ve iki gün sonra sona ereceği belirtilmişti. Bugün sonlanması beklenen kampanyada yeni bir gelişme daha yaşandı. 24 Nisan tarihine kadar uzatılmasına karar verildi.
Balık Fiyatları Maliyetine Satılacak
Uzatılan kampanyada alabalık fiyatları 18 liradan satılmaya başlandı. İçeriğinde bulunan Omega3 ile birlikte cilde, kalbe, gözlere olduğu gibi pek çok tehlikeli hastalığa karşı da fayda sağladığı yapılan klinik araştırmalar sonrasında ortaya çıkmıştı.
Balık tüketimi ile bir kişinin günlük demir ihtiyacının tamamını karşılayabileceği ifade ediliyor. Koronavirüs salgını ile birlikte bağışıklık sisteminin önemi bir kez daha gündeme gelmişti. Bunun üzerine bağışıklığı güçlendirmek ve virüsle savaş için mümkün olduğunca balık tüketiminin artırılması öneriliyor. Satış çıkarılan uygun fiyatlı alabalık, diyet yapan kişiler tarafında da rahatlıkla tüketilebilir.