TÜİK verilerine göre; Türkiye, LPG'li araç kullanımında Güney Kore'den sonra ikinci sırada yer alıyor.
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, LPG'li araç kullanım sayısının her geçen gün arttığı belirtti.TÜİK verilerine göre haziran ayı sonu itibari ile trafiğe kayıtlı 4 milyon 526 bin 710 LPG'li araç bulunduğunu ve LPG'li araç kullanımında dünya sıralamasında Güney Kore'den sonra ikinci sırada yer alıyoruz.
LPG’li Araç Kullanımına Teşvik Edilmeli
Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Palandöken, LPG'li araç kullanımının artması için fabrika çıkışlı LPG'li araç üretimlerinin çoğalması gerektiğini ve teşviklerin yapılmasının gerekli olduğunu vurguladı.
Dünyada ilk kez 1940'lı yıllarda kullanılmaya başlanan LPG'li araçlar, ülkemizde 1995'te kullanılmaya başlandığını belirten TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken; “LPG'li otomobil kullanımı ülkemizde 1995'te resmen başladı. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunun (EPDK) 2016 LPG Piyasası Sektör Raporu'na göre, Türkiye'nin 2016'daki toplam LPG üretimi bir önceki yıla kıyasla yüzde 8,1 artarak 972 bin 240 ton olarak gerçekleşti.
Güney Kore’den Sonra İkinci Sıradayız
Bu yıl haziran ayı itibariyle trafiğe kayıtlı 11 milyon 666 bin 779 adet otomobilin yüzde 38,8'i yani 4 milyon 526 bin 710'u LPG'li. Dünya sıralamasında LPG kullanımında Güney Kore'den sonra ikinci büyük pazara sahibiz. Ülkemizi sırasıyla Polonya, İtalya, Avustralya ve Rusya takip ediyor.
7 bin 700 LPG istasyon sayısıyla ise dünyada birinciyiz. Bu yaygın kullanım ve pazardaki sıralamamızı daha üst seviyeye çıkartmak için özellikle fabrikasyon LPG'li araç üretimi artırılmalı" açıklamasını yaptı.
Sera Gazı LPG’de Yok
Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Palandöken, LPG'li araçların enerji tasarrufu sağladığını ve çevreye sera gazı yaymadığını belirtti. Küresel ısınmaya etki eden sera gazı LPG'de bulunmadığını vurgulayan Bendevi Palandöken; "Küresel ısınmaya etki eden sera gazı etkisi LPG'de yok. Dolayısıyla diğer yakıt türlerine nazaran çevreye zararı yoktur.
Yüzde 95 verimlilik sağlayan ve diğer yakıtlar gibi yanma sırasında kurum üretmeyen LPG'ye zam yerine teşvik yapılmalı. Enerji tasarrufu ve çevre kirliliğinin önlenmesine de büyük katkı sağlamış olunur. LPG'nin 1,2 litre benzinli motorda tasarruf oranı yüzde 45, 1,6 ve 1,8 litre benzinli motorlarda tasarruf oranı yüzde 50, 3 litre benzinli motorlarda tasarruf oranı yüzde 55 civarında.
LPG'li araç kullananlar da kontrollerini zamanında yaptırarak emniyetli olan depoları kullanmalıdırlar" bilgisini paylaştı.