Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, gazetecilerle yaptığı sohbet toplantısında Kanal İstanbul’a ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. İstanbul Boğazı’nda önceki yıllarda sıkıntılar yaşandığını ve ileriki süreçte bu hattaki hareketliliğin artmasını beklendiğini söyleyen Karaismailoğlu, ‘’ Kanal İstanbul olmazsa olmazımız ‘’ dedi.
‘’ Kanal İstanbul olmazsa olmazımız ‘’
İstanbul’da 1970 yılında yalnızca bir köprü planlanıp o köprünün İstanbul’a yeteceğini düşünüldüğünü anımsatan Karaismailoğlu, bugün İstanbul’da bulunan 5 alternatif geçiş nasıl varsa, Kanal İstanbul’u da aynı şekilde buradaki küresel hareketlerin, lojistik hareketlerin artması, dünyadaki ticaret hacimlerinin artması, bunlara cevap verebilme, 12 milyar ton olan dünya ticaret hacminin 2035 yılında 25 milyar tona çıkması, 2050’lerde bunun 6-70 milyar tona çıkmasını beklediklerini ifade etti.
Köprüler üzerindeki hareketliliğin önündeki sıkıntıların kaldırılabilmesi için Kanal İstanbul’un mutlaka olması gerektiğine değindi.
Kanal İstanbul projesiyle ulaşım yollarının kazandırıldığını söyleyen Karaismailoğlu, ulaşım alternatifleri sağlandıktan sonra ana ihaleyi yapıp ana işe başlayacaklarını, şu anda da kara yolu, Başakşehir – Hadımköy, Ispartakule bağlantısındaki çalışmaların devam ettiğini söyledi. Aynı zamanda Mahmutbey’deki biten otoyol gişelerindeki sıkışıklığı ortadan kaldıracak alternatif bir yol olarak 45 kilometrelik Başakşehir – Hadımköy – Ispartakule yolunun çalışmalarının da sürdüğünü aktardı.
Kanal İstanbul dünyanın en büyük projelerinden
Açıklamalarına devam eden Bakan Karaismailoğlu, demir yolunun da Kanal İstanbul’a uygun bir şekilde, Boğazın altından geçecek şekilde Halkalı – Ispartakule arasındaki ihalenin tamamlandığını ve imalatların devam ettiğini söyledi. Bir taraftan ulaşım yollarında Kanal İstanbul’u başlattıklarını müjdeleyen Bakan, ulaşım yollarını yaparak ulaşım ihtiyaçlarını karşıladıktan sonra ana ihaleleri de yaparak Kanal İstanbul’u hayata geçireceklerini iletti.
Yatırımların yüzde 20’si yap – işlet devret
Bakan Karaismailoğlu, 20 yılda ulaşım ve iletişim altyapısına 183 milyar doların üzerinde yatırım yapıldığını ve bu yatırımların yalnızca yüzde 20’sini oluşturan 38 milyar dolarlık kısmının Yap – İşlet – Devret modeli ile gerçekleştiğini söyledi. Bu model ile 37,5 milyar dolarlık yatırım devlet bütçesinden yapılsaydı, Tokat Havalimanı, Rize – Artvin Havalimanı, Kömürhan Köprüsü’nü yapamayacaklarını söyledi. Bu sebeple yap-işlet-devret modelinin ileride bütçeye sağlayacağı kaynak açısından da oldukça önemli olduğunu belirtti.