Ramazan Bayrmaı'nı evlerden geçiren pek çok kişinin sevdiklerini aramak isterken yaşadıkları sorunlar tartışmalara neden oldu. Bunun üzerine Ulaştırma Bakanlığı tarafından 3 GSM şirketine incelemenin başlatıldığı açıklandı.
Tüm dünyayı olduğu gibi Türkiye’yi de etkisi altına alan koronavirüs salgını son zamanlarda alışkanlıkların ve yaşamın da değişmesine neden oldu. Ramazan Bayramı’nda salgından korunmak ve etkilerini yavaşlatmak için sokağa çıkma yasağı ilan edildi. Bu yasağın ilan edilmesinin ardından ilk kez pek çok kişi bayramda evlerde otururken, geleneksel hale gelen bayramlaşmalar da yerini görüntülü aramalara bıraktı.
Bayram sabahı sevdiklerinin yanında olamayan pek çok kişi telefonlara sarıldı. Bu süreçte bayram sabahı herkesin telefonlarla iletişime geçmek istemesi üzerine telefon operatörlerinin hatlarında ciddi bir yoğunluğun yaşandığı belirlendi. Arama yapmak isteyen pek çok kişi bu yoğunluk sebebiyle sevdiklerine ulaşamadı.
Sistem Kilitlendi
Pek çok kişinin hatanın kendisinde olduğunu düşünerek faturalarının ödenip ödenmediğini kontrol ettiğini ancak sorunun kendilerinden kaynaklanmadığını anladıkları zaman operatörlere yüklendikleri belirlendi. Bu konuda pek çok kişinin sosyal medya hesapları üzerinden kendilerine şikayette bulundukları öğrenildi.
Sistemin kitlenmesinin ardından 3 GSM şirketi de sosyal medya hesaplarından şikayetler üzerine açıklamalar yaptılar. Ancak kendilerini aklamak için yapmış oldukları bu açıklamalarda birbirlerini suçlamaları dikkat çekti.
İnceleme Başlatılacak
Yaşanan sıkıntının tepkilere neden olması üzerine Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından bir incelemenin başlatıldığı öğrenildi. Bu konuda GSM şirketlerinin sorumlu tutulduğu ve bayram öncesinde gerekli teknik hazırlıkların yapılmadığı sorgulanmaya başladı. Bunun ardından Haberleşme Genel Müdürlüğü tarafından konu hakkında detaylı bir incelemenin başlatılması planlanıyor