Ziraat Bankası müşterileri 9 günlük resmi bayram tatili nedeni ile işlemlerini yapmak için mobil şube üzerinden işlem yapmaya çalışırken çeşitli teknik hatalarla karşılaştı. Bazı kişiler internet bağlantısı hatası alırken bazı kişiler ise daha sonra giriş yapın uyarısı aldı.
Yaşanan sorun Türkiye genelinde etkili olurken bazı kişiler hesaplarına giriş yapabilirken büyük bir çoğunluk ise hesaplarına giriş sağlayamadı. Hatırlanacağı üzere Akbank internet sitesi, mobil şube, POS cihazları ve ATM'ler üzerinden işlem yapmaya çalışan kişiler hata iletisi ile karşı karşıya kalmıştı. Yaşanan arızanın 2 gün devam etmesi ise bankacılık tarihine geçmiş, yaşanan sorunun siber saldırı kaynaklı olduğu iddiaları da gündeme taşınmıştı.
ZİRAAT BANKASI İNTERNET SİTESİ ÇÖKTÜ MÜ, MOBİL ŞUBEYE GİRİLMİYOR HATASI NEDEN KAYNAKLANDI!
Yaşanan teknik arızanın gün boyunca devam etmesi Akbank internet sitesinde olduğu gibi Ziraat Bankası müşterilerinde de tedirginlik yarattı. Özellikle de sosyal medyada yayılan Türk bankalarına karşı sistemli hacker saldırıları ve siber saldırı iddiaları büyük yankı uyandırırken söylentilerin yayılması üzerine Ziraat Bankası resmi açıklama yaptı.
Ziraat Bankası tarafından yapılan açıklamada "Ziraat Mobil'de yoğunluk kaynaklı kısmi erişim sorunları yaşanmaktadır. İşlemlerinizi diğer kanallarımızdan sorunsuz bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.
Gerek servis sağlayıcılarımızla gerekse de teknik birimlerimizle sorunu en kısa sürede gidermek için çalışıyoruz. Yaşanılan erişim sorunu için özür diler, anlayışınız için teşekkür ederiz" ifadelerine yer verildi. Ziraat Bankası mobil şube girilmiyor hatası verirken banka tarafından yapılan açıklamada internet sitesi, internet şubesi, bankamatikler ve Ziraat Bankası şubeleri üzerinden işlem yapılabildiği bilgisine yer verildi.