Apartman Karar Defteri Kaybolursa Ne Olur, Yöneticiye Ceza Verilir Mi?

Apartmanlarda yöneticiler tarafından tutulması gereken apartman karar defteri kaybolursa ne olur? Apartman karar defteri kaybolduğunda hangi işlemler yapılmalıdır?
Apartman Karar Defteri Kaybolursa Ne Olur, Yöneticiye Ceza Verilir Mi?

Apartmanlarda yönetim sisteminin en önemli verisi apartman karar defterleridir. Bu karar defterleri apartmanlarda yönetime dair tüm detayları içermektedir. Apartmalarda alınan kararlar, yönetim faaliyetleri, harcamalar, anlaşmazlıkların çözümü gibi tüm gelişmeler yöneticiler tarafından apartman karar defterlerine işlenmektedir. Bununla da kalınmayarak apartman karar defterleri belirli periyotlarda noterlere onaylatılmaktadır. Peki apartman karar defteri kaybolursa ne olur? Apartman karar defteri kaybolduğu için apartman yöneticisine ceza verilir mi?

APARTMAN KARAR DEFTERİ KAYBOLURSA NE OLUR?

Noterce onaylanan ve resmi bir bekge niteliğinde bulunan apartman karar defterinin kaybolmasının bazı sonuçları bulunmaktadır. Bir apartman karar defterinin doldurulması, bilgilerin işlenmesi ve notere onaylatılması apartman yöneticilerinin sorumluluğundadır. Dolayısıyla apartman karar defterinin muhafaza edilmesi apartman yöneticilerinin yükümlülükleri arasındadır.

Yöneticiler defteri yıllık olarak işleyip kapattıklarında bununla da kalmazlar alakalı finans belgelerini de başka bir dosyada saklarlar. Apartman yöneticisi apartman karar defterini yıllık olarak kapatmak amacıyla notere onaylatmaz ve diğer belgeleri saklamazsa Kat Mülkiyeti Kanunu'nun 33. maddesi gereği cezalandırılırlar. Apartman yöneticileri apartman karar defterini kaybederlerse ve istendiğinde ibraz edemezlerse cezai yaptırımla karşılaşabilirler. Bunun için apartman yöneticileri apartman karar defterini teslim aldıkları andan itibaren saklamak zorundadırlar. Bu yükümlülük apartman karar defterini sonraki yöneticiye teslim edene kadar devam eder.

APARTMAN KARAR DEFTERİ NASIL ÇIKARILIR?

Apartman karar defteri kaybolduktan sonra aynı defterin yeniden çıkarılması gerekmektedir. Burada kritik olan ise defterin yine notere onaylatılmasıdır. Eski defterde yer alan bilgiler, daha önce alınan kararlar eksiksiz bir şekilde yeni apartman karar defterine işlendikten sonra notere onaylatılır. Bu şekilde yeni bir apartman karar defteri oluşturulmuş olur.