Apartman Yöneticisi Görevini Yerine Getirmiyorsa Ne Yapılır?
Apartmanlarda genel işleyişin ve idarenin devam edebilmesi için göreve getirilen yöneticilerin görevleri ve sorumlulukları Kat Mülkiyeti Kanunu ile belirlenmiştir. Bu görevlere apartman yönetim planı ile eklemeler yapılabilir ve yöneticiye yeni yetkiler verilebilir. Tüm bu görevlerin yerine getirilmesi yöneticilerin ana sorumluluğu olur. Ancak bu görevlerin yerine getirilmeyişi de sıklıkla görülen bir davranış şeklidir. Peki bu durumda kat malikleri ne yapabilir, nasıl hareket edebilirler?
APARTMAN YÖNETİCİSİ GÖREVİNİ YAPMAZSA!
Apartman yöneticileri Kat Malikleri Genel Kurulu’nda ortak kararla görevlendirilen kişilerdir. Bu kişiler ana sorumlulukları olan görevlerini yerine getirmemeleri durumunda akla gelen ilk şey görevden uzaklaştırılmalarıdır. Ancak bunun da belirli usullere uygun olmak zorunkuğu bulunmaktadır.
Apartmanlarda kat malikleri yönetici seçtikleri gibi denetçi de seçmektedir. Aynı zamanda kat maliki olan bu denetçi veya denetçiler kat maliklerini toplantıya davet ederek yeni bir yönetici seçimi yapabilirler. Toplantıda yeter sayısı sağlandıktan sonra mevcut yöneticinin dışında bir başkası yönetici olarak seçilebilir.
Denetçinin yetkisini kullanmaması durumunda ise kat maliklerinin bir seçenekleri daha bulunmaktadır. Kat maliklerinin üçte birinin imzası ile Kat Malikleri Genel Kurulu’nun toplanması sağlanabilir. Bu toplantının yapılabilmesi için toplantı tarihinden en az 15 gün önce tüm kat maliklerine imzalattırılacak bir çağrı yapılmalı veya taahhütlü mektupla davet gönderilmelidir. Bu toplantı çağrısında toplantı sebebi açık bir şekilde yer almalıdır. Örneğin yönetim seçimi yapılacaksa bu net bir şekilde kat maliklerinin tamamına bildirilmelidir.
Yapılacak olan Kat Malikleri Genel Kurulu’nda Kat Mülkiyeti Kanunu’nun esaslarına göre yeni bir yönetici seçimi gerçekleştirilebilir. Bu şekilde yapılacak olan yönetici seçimleri yasalara uygun olduğu için eski yöneticinin pek itiraz etme hakkı bulunmaz.