Apartmanlarda Ve Sitelerde Personel Giderleri Dairelere Nasıl Dağıtılır?

Apartmanlarda ve sitelerde personel maliyetlerinden kaynaklanan giderlerin dairelere ne şekilde dağıtılabileceği merak ediyor. Tüm daireler aynı miktarda mı ödeme yaparlar?
Apartmanlarda Ve Sitelerde Personel Giderleri Dairelere Nasıl Dağıtılır?

Apartmanlarda ve sitelerde personellerin maliyetleri oldukça yüksek bir meblağ olabilmektedir. Bu giderlerin daireler arasında nasıl paylaştırılması gerektiği konusu ise sık sık tartışmalara neden olmaktadır. Örneğin 1+1 daire için ödenecek gider 4+1 daire ile aynı olabilir mi? Personel giderleri dairelere paylaştırılırken hangi kriterler esas alınarak dağılım yapılmaktadır. Personel giderlerini herkes eşit mi öder?

PERSONEL GİDERLERİ DAİRELERE NASIL PAYLAŞTIRILIR?

Personel giderlerinin daireler arasında nasıl dağıtılacağına dair uygulamada her zaman olduğu gibi ilk bakılması gereken yer apartmanın veya sitenin yönetim planıdır. Eğer yönetim planında arsa payına, daire büyüklüğüne veya bir başka kritere göre personel giderlerinin paylaştırılacağı yazılıyorsa ona göre dağılım yapılır. Ancak bu şekilde ayrıntılı bir uygulamaya yönetim planlarında yer verilmeyebilir. O zaman da bakıloması gereken yer kanunlardır.

Kat Mülkiyeti Kanunu ile Borçlar Kanunu'na göre bir apartmanda veya sitede personel giderleri için ödeme yapılacaksa tüm kat malikleri bu ödemeye eşit oranda katılmak zorundadırlar. Personellerden alınan hizmet dairenin büyüklüğüne göre değişmemektedir. bundan dolayı da herkes eşit ödeme yapmak zorundadır. Ancak diğer giderler devreye girerse o zaman arsa payına göre dağılım yapılmaktadır. Bu eşit paylaştırma sadece personel giderleri için geçerli oluyor.

Yönetim planında yer alan arsa payına göre dağılımın nasıl iptal edilebileceği merak ediliyor. Bu konuda da Kat Malikleri Genel Kurulu'nda karar alınması gerekiyor. Bu kararda 5'te 4 oranı uygulanmaktadır. Bu şekilde personel giderlerinin dairelere eşit şekilde dağılımı veya çoğunluğu kararı neyse o şekilde dağılım sağlanabilir. Komşular arasında çıkan personel gideri ödemeleri anlaşmazlıkları da böylelikle kalıcı şekilde çözülür.