Devletten Gayrimenkul, Lojman Nasıl Alınır? İşte İzlemeniz Gereken Süreç

Devlete ait olan olan lojman, işyeri, arsa ve araziler ihale yoluyla satışa çıkarılır. Peki devletin satışını yapacağını ilan ettiği gayrimenkuller nasıl alınır? Neler yapmak gerekir? Tüm detayları.
Devletten Gayrimenkul, Lojman Nasıl Alınır? İşte İzlemeniz Gereken Süreç

Üst düzey devlet yetkilileri tarafından sık sık yapılan açıklamalarda kamuya ait olan gayrimenkullerin satışlarının yapılacağı duyuruluyor. Birikimi olan vatandaşlar ise devletten çeşitli gayrimenkulleri nasıl alacaklarını merak ediyorlar. Emlak365.com olarak bizimde dönem dönem paylaştığımız satış duyurularında neler yapılması gerektiğini aktarıyoruz.

DEVLETİN İHALE İLE SATIŞA ÇIKARDIĞI GAYRİMENKULLER

Devlet tarafından yayımlanan duyurularda başta tarım arazileri, imarlı imarsız arsalar, ham toprak cinsinden boş araziler, tarlalar ve çeşitli kullanım amacıyla tarım arazilerinin satışlarının yapılacağı ilan edilir. Bu duyuruların yanımda kamu kurumları kendilerine ait olan daireleri satışa çıkarırlar. Ayrıca çoğunluğu kiralanması üzere ihaleye çıkarılan işyerleri de zaman zaman satışa konulur.

Milli Emlak'tan Satılık Gayrimenkuller

Milli Emlak Genel Müdürlüğüne bağlı olan İl Müdürlükleri bulundukları kent genelinde satışı yapılacak olan gayrimenkuller için ihale düzenleyeceklerini ilan ederler. Bu ihale duyurular hem basın ilan kurumunda hemde milli emlak genel müdürlüğünün web sitesinde duyurulur. Vatandaşlar bu duyuruları takip ederler. Kendilerine uygun bir gayrimenkul bulduklarında ise süreç tüm gayrimenkul çeşitleri için aynı işler.

Vatandaşlar ilk olarak kurumun yayımladığı ihale duyurusunu inceler. İhale tarihi ilk bakılması gereken nokta olur. Daha sonra gayrimenkul özellikleri, fiyatı ve ödeme bilgileri kontrol eder. Tüm bu durumlar kişiye uygunsa vatandaşlar kuruma giderler. Kurumdan ihale şartnamesi alır ve şartnameyi incelerler. Şartnamade bildirilen tüm koşulların uygun olması durumunda şartnamenin tüm sayfaları imzalanarak alınır.

İhale şartnamesini alanlar ikinci aşama olarak gayrimenkul için belirlenen geçici teminat bedelini öderler. Bu ödemelerin yapılmasından sonra şartnamede ilan edilen tüm başvuru evrakları derlenir, bir araya getirilir ve kuruma elden yada posta yoluyla teslim edilir.

İhale başvuru sürecinin tamamlanmasının ardından ise vatandaşlar kurumun ilan ettiği tarih ve adreste açık artırıma katılım sağlarlar. Açık artırımda gayrimenkul için belirlenen muhammen bedel üzerinden teklif verilir. Eğer katılım yoksa ilk teklif üzerinden satış yapılır. Katılım çok ise en yüksek teklifi veren gayrimenkulü alır. Lojman alımlarında bankalar lojman kredisi sağlarlar. Lojman dışında ise diğer gayrimenkuller için bankalardan bilgi alınması gerek.

Belediyelerden Gayrimenkul Alımı

Belediye başkanlıkları da kendilerine ait olan arsa arazi ve belediye konutlarını satarlar. Tüm ihale başvuru işlemleri yukarıda anlatıldığı gibi olur. Belediyeden yürütürülecek işlemler ise emlak ve istimlak bölümünde tamamlanır. Vatandaşlar kendi illerinde gayrimenkul almak için il ile belediye başkanlığı ile il milli emlak müdürlüğü ve milli emlak genel müdürlüğü web sitelerini takip edebilirler.

EMLAK365.COM - ÖZEL HABER