E-Tebligat Başvurusu Nasıl Yapılır? E-Tebligat Başvuru İşlemleri

Bir kurum için gerekli bildirimlerin elektronik ortamda gönderilmesine yarayan e-tebligat başvurusu nasıl yapılır merak konusu oldu. Haberimizde e-Tebligat başvuru işlemleri ve detaylarına yer verdik.
E-Tebligat Başvurusu Nasıl Yapılır? E-Tebligat Başvuru İşlemleri

E-tebligat belgesi, bir kurum için gerekli bildirimlerin elektronik ortamda hazırlanarak gönderilmesi işlemine verilen addır. Elektronik tebligat, Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğlerinde yer alan açıklamalar ve 213 sayılı kanun hükümlerinin gerektirdiği belgelerin, e-tebligat sistemiyle mükelleflerin e-posta adreslerine tebliğ edilmesi şeklinde yapılmaktadır. Elektronik ortamda oluşturulan tebligat ile fiziki ortamda yapılan tebligatın koşulları aynı olmaktadır.

e-Tebligat, Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi aracılığıyla alıcılara gönderilmektedir. Bu sisteme yapılan başvurular tüzel kişi ve kamu kamu kurum ve kuruluşları için yapılan başvurular ve bireysel olarak yapılan başvurulardır.

E-TEBLİGAT BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?

Bireysel e-tebligat başvurusu, internet üzerinden veya PTT şubelerinden yapılmaktadır. Bireysel e-tebligat başvurusu ön başvuru ve asıl başvuru olarak iki adımda gerçekleştirilmektedir.

Ön başvuruda, PTT'ye gitmeye gerek kalmadan Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi içerisinde bulunan ön müracaat monitörü vasıtasıyla gerçekleştirilmektedir. Kişiler, ön başvuru ekranından alınan ön başvuru numarası ve başvuru sırasında gerekli olan kimlik belgeleriyle OTT merkezlerine bizzat başvuru yapmalıdır.

Online başvuruda ise, yine PTT'ye gitmeden Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi içerisindeki müracaat monitöründen elektronik imza, e-devlet veya mobil imza ile online hesap açılabilmektedir.

PTT merkezlerinden başvurularda ise talep edilen bazı belgeler bulunmaktadır. Bu belgeler şöyle sıralanır:

- T.C kimlik numarası ile kimlik kartı ya da pasaport,

- Kimlik yerine geçen fotoğraflı bir belge ya da elektronik imza.

E-TEBLİGAT BAŞVURU SÜRESİ NE KADARDIR?

e-tebligat başvuru işlemi sırasında, yeni mükellefiyet kazanan kurumlar vergisi mükelleflerin işe başladıkları tarihi takip eden 15 gün içerisinde e-tebligat talep bildirimini, kurumlar verginde bağlı oldukları vergi dairesine teslim etmelidir.