Emlak Beyannamesi Nedir, Nereye Verilir?
Kişilerin ya da kuruluşların sahip oldukları taşınmazları, taşınmazın bağlı olduğu belediyenin ilgili birimlerine bildirmesi emlak beyanı ya da emlak beyannamesi olarak geçer. Taşınmaz mallar üzerinden elde edilen kira ya da diğer kazançlara ilişkin bildirileri kapsar. Beyan verilen ilgili birimler tarafından hesaplama yapılır ve kişinin ya da kurumun ödemek zorunda olduğu emlak vergisi bu şekilde hesaplanır.
EMLAK BEYANNAMESİ VERMEK ZORUNLU MU?
Emlak beyannamesi vermek için herhangi bir ücret ödenmez. Emlak Kanunu'na göre arsa, arazi, konut, bina gibi gayrimenkuller için beyanname vermek zorunludur. Emlak beyannamesini gayrimenkul sahiplerinin tamamının devlete bildirmesi zorunludur.
BEYANNAME NEREYE VERİLİR?
Gayrimenkullerin bağlı olduğu belediyelerin emlak birimlerine beyanname verilir. Taşınmazın bilgileri ile taşınmazın bağlı olduğu belediyeye giderek gerekli bilgiler öğrenilebilir. İnternet üzerinden de beyanname verilebilir. İnternet üzerinden beyanname vermek için Gelir İdaresi Başkanlığı resmi sitesine giriş yapmak gerekir.
BEYANNAME İÇİN GEREKEN BELGELER
Beyannamenin elden verileceği durumlarda tapu fotokopisi, adres ve telefon numarası, mülk sahibinin nüfus cüzdanı fotokopisi, yapı ruhsatı, iskan fotokopisi, tapu kayıtlarına göre doldurulan emlak birim formu gerekir.
EMLAK BEYANNAMESİ NE ZAMAN VERİLİR?
Yasalara göre emlak beyannamesi yılın son gününe kadar verilebilir. Yeni konut alındıktan sonra konutun alındığı yılın sonuna kadar beyanname verilmesi gerekir. Beyanname yapılmaması durumunda mülk sahibi ceza ödemek durumunda kalır. Ceza beyan edilmemiş gelir üzerinden hesaplanır. Ortaya çıkan verginin bir katı kadar ceza mülk sahibi tarafından ödenir. Aylık %1.4 oranında da gecikme faizi uygulanır.