İl ve İlçe Belediyelerinden İşyeri, Dükkan Nasıl Kiralanır?
Kendi işini kurmak isteyen vatandaşlar için belediye başkanlıklarına ait işyerleri önemli avantajlar sağlayabiliyor. Daha uygun fiyatlarla işyeri kiralama şansı yakalayan vatandaşlar bunun yanında son olarak pandemi sürecinde öne çıkan desteklerden faydalanabilirler. Bu imkanlardan faydalanmak ve belediyelerden işyeri kiralamak isteyenler için sürecin nasıl işlediğini aktarıyoruz.
BELEDİYE İŞYERLERİ NASIL KİRALANIR?
İl ve ilçe belediye başkanlıkları kendilerine ait gayrimenkullerin kiraya verilebilmesi için ihale duyurusu yayımlarlar. Herkese açık gerçekleştirileceği ilan edilen ihaleler için yayımlanan kılavuzda tüm ayrıntılar yer alır. Belediye başkanlıkları öncelikle ihaleler için muhammen bedel belirlerler. İhale başlangıç fiyatı bu bedel üzerinden yapılmakta olup vatandaşlar bu fiyatın üzerinde teklif vererek ihaleye dahil olurlar.
Belediye başkanlıkları ayrıca ihale duyurularında ihale tarihi, ihale başvuru tarihi, ödenmesi gereken geçici teminat bedeli ve başvuru evraklarını ilan ederler.
Vatandaşlar öncelikle belediyelerin emlak müdürlükleri birimlerinden ihale şartnamesini alırlar. İşyeri kiralaması için ilan edilen bu şartnamelerde vatandaşlar öncelikle başvuru koşullarını incelerler. Başvuru koşullarının kişiye uygun olması durumunda yapılacak ikinci adım başvuru evraklarının derlenmesidir. Bu noktada belediye başkanlıkları kimlik fotokopisinden ikametgah ilmühaberine kadar çok sayıda evrak talep ederler. Bu evrakları derleyen vatandaşlar daha sonra kiralanacak işyeri için belirlenen geçici teminat bedelini öderler. Başvuru evraklarının arasına geçici teminat bedelinin ödendiğine ilişkin makbuz da dahil edilir ve belediye emlak müdürlüğüne teslim edilir.
Başvuruları bu şekilde tamamlayan vatandaşlar daha sonra ihaleye dahil olurlar. İhale kapsamında aynı işyeri için birden fazla kişi teklif verirse en yüksek teklifi veren kiralamaya hak kazanır. Süreç belediyenin ilgili birimi ile sözleşme imzalanmasıyla tamamlanır.
Emlak365.com