İnternetten tapu randevusu nasıl alınır, webtapu başvurusu nasıl yapılır?
Taşınmaz alım satım işlemlerinin daha hızlı gerçekleştirilebilmesi için Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü tarafından 'web tapu' sistemine geçildi. Vatandaşların tapu dairelerinde saatlerce beklemek yerine, işlemleri için önceden randevu alarak daha hızlı bir hizmet alabilmesi için işlemler online olarak yürütülüyor.
Tapuda işlem yapmak isteyen vatandaşlar, tapu randevusunu nasıl alacaklarını merak ediyor. Tapu randevusu için kullanılabilecek bazı yöntemler bulunuyor. Bunlar arasında en hızlı ve kolay olan ise online web tapu randevusu almak oluyor.
Tapu randevusu nasıl alınır?
Tapu işlemlerinin gerçekleştirilebilmesi için öncelikli Tapı ve Kadastro Müdürlüğünden randevu almak gerekmektedir. Tapudan randevu alabilmek için ilk olarak Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'nün 181 numaralı çağrı merkezi aranmalı ve randevu talebi iletilmelidir.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlükleri'nde çağrı merkezleri yoğun olduğu için işlem süresi de uzun olmaktadır. Bu sebeple internetten online randevu alarak işlemlerinizi hızlandırabilirsiniz.
Web Tapu randevusu nasıl alınır?
İnternet üzerinden webtapu randevusu almadan önce dikkat edilmesi gereken kurallar bulunmaktadır. İnternetten alınacak randevuların uygun tarih ve saat aralığında kimlik numarası ve müdürlük kontenjanına bağlı olarak alındığı9 unutulmamalıdır.
Randevu kontenjanının dolmuş olması halinde belirtilen gün için randevu alamazsınız. Bu sebeple randevu tarihinizi başka bir güne almalısınız.
e-Randevu sistemi ile tapu randevusu alınabilmektedir. Bunun için tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'nün internet sitesi olan TKGM GOV TR üzerinde bulunan e-Randevu sistemine tıklanmalıdır. Burada adımları takip ederek istediğiniz tapu müdürlüğü için randevu alma işleminizi tamamlayabilirsiniz.