Kamu Lojmanları İçin Konut Kredisi Çekilir Mi?
Ev sahibi olmak isteyen kişiler genellikle bankaların konut kredisi imkanlarından faydalanmayı tercih ediyor. 2020 yılında Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Milli Emlak Genel Müdürlüğü tarafından konuya ilişkin bir protokol hazırlandı ve bu protokol ile kamuya ait olan lojmanlar için konut kredisi kullanılmasına izin çıktı.,
KAMU LOJMANLARI İÇİN KONUT KREDİSİ ÇEKİLİR Mİ?
Çevre, İklim Değişikliği Bakanlığı Milli Emlak Genel Müdürlüğü, kamu lojmanlarının ihale yoluyla satılmasına ilişkin yaptığı protokol ile vatandaşların kamu lojmanları için kredi kullanmasına onay verdi. Söz konusu kamu lojmanları için aylık faiz oranları bankalar tarafından belirlenmekte olup, 120 ay vade imkanı ile verilecek.
ZİRAAT BANKASI KAMU LOJMANI KONUT KREDİSİ ÇEKME ŞARTLARI, İSTENEN BELGELER NELERDİR?
Kamu bankalarının en köklü kuruluşlarından olan Ziraat Bankası, hem normal konutlar hem de kamu lojmanları için konut kredisi sağlamaktadır. Banka, kamu lojmanları için de tıpkı diğer konutlarda olduğu gibi aynı şartları aramaktadır. Ziraat Bankası konut kredilerine banka şubelerine giderek ya da internet bankacılığı üzerinden başvuru yapmak mümkündür.
Bankanın konut kredisi başvurusu sırasında talep ettiği belgeler ise şunlardır:
- Başvuru formu,
- Nüfus cüzdanı, sürücü belgesi veya pasaport,
- Gelir belgesi,
- Serbest meslek mensupları için bağlı oldukları meslek kuruluşlarından alınan üyelik belgesi fotokopisi,
- Tüzel kişilerin ortağı olan kişilerden ortağı olunan şirkete ait ana sözleşmenin yayınlandığı ticaret sicil gazetesi fotokopisi,
- Satın alınmak istenen konutun tapu belgesi fotokopisi,
- Ve bankanın başvuru sırasında talep edebileceği diğer belgeler istenmektedir.