MERNİS Nedir? MERNİS Nerelerde Kullanılır?
MERNİS, Merkezi Nüfus İdaresi Sistemi'dir. Bu sistem, uzun yıllardır Nüfus Müdürlükleri'nde oluşan kalabalıkların önlenmesi amacıyla tüm bilgiler internet ortamına taşınmıştır. Vatandaşlar MERNİS ile artık kimlik bilgileri, nüfus kayıtları ve ikametgah adresleri gibi bilgilerini elektronik ortamda tutarak, resmi işlemlerde kullanabilecekler.
MERNİS'te Neler Var?
Nüfus bilgilerinin elektronik ortamda tutulmasını ve böylece istenilen bilgiye kolayca ulaşılmasını sağlayan MERNİS'te birçok hizmet bulunmaktadır. MERNİS'in kullanılmasıyla birlikte hayatımıza giren yenilikler ise şunlar oldu:
- Nüfus kayıtları elektronik ortama aktarıldı.
- Vatandaşların tüm bilgilerini içeren 11 haneli T.C. Kimlik Numarası uygulaması getirildi.
- Kişisel bilgiler, nüfus bilgileri gibi vatandaşlık bilgileri internet üzerinden sunulmaya başlandı.
- Vatandaşların nüfusa kayıtlı oldukları yer dışında herhangi bir bölgedeki nüfus müdürlüğünden hizmet almalarına olanak tanındı.
- Nüfus istatiktiklerinin daha hızlı ve sağlıklı bir şekilde tutulması sağlandı.
- Nüfus bilgileri, nüfus kayıtları ve ikametgah bilgileri gibi bilgilerin elektronik ortamda kolayca görüntülenmesi mümkün hale getirildi.
İnternet kullanılmayan dönemlerde nüfus kayıtlarını tutmak ve düzenlemek oldukça zor ve yavaş yürütülen bir işlemdi. 2002 yılında hayatımıza giren MERNİS ile nüfus kayıtlarının düzenli ve sağlıklı bir şekilde tutulması ve belge almak için nüfus müdürlüklerinde oluşan uzun kuyrukların önlenmesi sağlandı. Vatandaşlar artık nüfus bilgilerini görüntülemek istediklerinde işlemlerini çevrim içi ortamda kolayca gerçekleştirebiliyor. Ayrıca kamu ve kurumlar arasındaki hizmet akışı da MERNİS ile birlikte hızlandı.