İstanbul’un enflasyon verileri açıklandı, zam şampiyonu ortaya çıktı! En fazla artış…

Yurtiçi piyasalarda tüm gözler Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) Pazartesi günü açıklayacağı enflasyon verilerine çevrildi. Veriler beklenirken, İstanbul Ticaret Odası (İTO), İstanbul’daki enflasyon rakamlarını açıkladı. İstanbul’da fiyatı en çok artan ürün şaşırttı. İşte detaylar…
İstanbul’un enflasyon verileri açıklandı, zam şampiyonu ortaya çıktı! En fazla artış…

Yurtiçi ekonomi piyasasında gözler Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) Pazartesi günü açıklayacağı enflasyon verilerine çevrildi. Geçtiğimiz ay açıklanan verilere göre Türkiye’de enflasyon Temmuz ayında %79,60 olarak kaydedildi. Enflasyon neredeyse %80’e ulaşmışken, Ağustos ayı enflasyon verileri de merak konusu oldu.

TÜİK enflasyon rakamlarını 5 Eylül Pazartesi günü saat 10.00’da açıklayacak. Ancak TÜİK’in açıklayacağı enflasyon verileri öncesinde dikkat çeken veriler İstanbul Ticaret Odası’ndan (İTO) geldi. İTO verilerine göre İstanbul’da bir önceki aya göre fiyatında en fazla artış yaşanan ürün maç biletleri oldu. İşte detaylar…

İSTANBUL’DA ZAM ŞAMPİYONU ŞAŞIRTTI

Türkiye’de vatandaşlar özellikle 2022 yılında çok yüksek enflasyonla karşı karşıya kaldı ve son olarak Temmuz’da enflasyon %80’e dayandı. Öte yandan İTO verilerine göre İstanbul’da bir önceki aya göre fiyatı en fazla artan ürün maç biletleri oldu. En yüksek fiyat artışı maç biletlerinde görülürken, en yüksek düşüş ise şeftalide görüldü. İTO, Ağustos’ta bir önceki aya göre İstanbul’da perakende fiyatı en fazla artan ve azalan ürünleri, fiyatları ve fiyatlardaki değişim oranlarını açıkladı. En fazla fiyatı artan ürünün maç biletleri olması dikkatleri çekti.

MAÇ BİLETİ FİYATLARINDA YÜZDE 90,90’LIK ARTIŞ

İstanbul’un enflasyon verileri açıklandı, zam şampiyonu ortaya çıktı! En fazla artış…

İTO İstanbul Ücretliler Geçinme İndeksi raporuna göre 242 ürünün 106’sında perakende fiyatı arttı ve 23 üründe fiyat düştü. Diğer taraftan 113 üründe ise fiyatlar değişmedi. İTO verilerine göre Ağustos ayında İstanbul’da, Kültür Eğitim ve Eğlence Harcamaları kategorisinde bulunan maç girişi bilet ücretlerinde %90,90 oranda artış yaşandı ve bu artış, söz konusu rapordaki en yüksek artış olarak kaydedildi.

ÜRÜNLERDE BİR AYLIK ARTIŞ ORANLARI

Fiyatında artış görülen ürünler ise Ulaştırma ve Haberleşme Harcamaları grubunda %50 ile mektup gönderim ücreti, Gıda Harcamaları grubunda %28,09 artışla limon, aynı gurupta yer alan salçada %24,10, Kültür ve Eğlence Harcamaları grubundan %22,15 ile otel ve konaklama, Gıda Harcamaları gurubundan %19,71 ile soğan ve %17,96 ile bamya oldu.