Tüketici Hakem Heyeti kredi kartı para iadesi için emsal karar açıkladı! Hemen kontrol edin, bankanızdan 985 TL alacağınız olabilir
Nakit para kullanımının azalması ile bankaların kredi kartı müşteri sayısında rekor artış yaşanırken bankalar artan müşterileri nedeniyle kredi kartı aidatı politikalarında değişikliğe gitmişti. Eskiden kredi kartı müşterilerini kaybetmek istemeyen bankalar kestikleri paraları müşterilerinin itiraz etmesi halinde para puan olarak kartlarına yüklerken yeni dönemde yapılan kesintilerin iadeleri yapılmamaya başlanmıştı.
Bazı vatandaşlar vakit bulamadıkları için yasal itiraz sürecini ihmal ederek parasını almazken Tüketici Hakem Heyeti ise itirazda bulunmak isteyen kişiler için yeni bir emsal karar açıkladı. Bankaların vatandaşlardan kestiği kredi kartı yıllık ücreti 2022 rakamları rekor seviyelere yükselirken ekonomistler vatandaşların bu konuda haklarını aramada ısrarcı olmasını ve bu şekilde paralarını geri alabileceklerini belirttiler.
KREDİ KARTI PARASI İADESİ NEREDEN, NASIL GERİ ALINIR?
Öncelikle kredi kartı para iadesi konusunda vatandaşların dikkatli olmaları ve her ay kredi kartı ekstresi bölümünden bankaları tarafından böyle bir kesinti yapılıp yapılmadığını kontrol etmeleri gerekiyor. Yapmış olduğunuz kontrolde bankanın böyle bir para kesintisi yaptığını fark etmeniz durumunda ise hemen bankanız ile irtibata geçerek bu paranın kendinize iade edilmesini talep etmeniz yeterli oluyor.
KREDİ KARTI AİDATI İADE DİLEKÇESİ NASIL YAZILIR, NEREYE VERİLİR?
Kredi kartı aidatı iade dilekçesi için aşağıda yer alan örnek metni kullanabilirsiniz. Burada önemli olan kişinin banka, şehir, kredi kartı numarası, isim, soyisim, kimlik numarası ve iletişim bilgilerine yer verilerek yazılmasıdır. Kişi bu dilekçeyi ilk olarak banka sahibi olan bankaya vermeli, bankanın talebi olumsuz yanıtlaması durumunda ise Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı'na yazmasıdır.
985 LİRALIK KREDİ KARTI AİDATI İADESİ EMSAL KARAR NEDİR, PARA İADESİ NASIL ALINIR?
Kahramanmaraş'ta yaşanan olayda 2012 - 2022 yılları arasında sahibi olduğu kredi kartından kesilen kart ücreti tutarının kendisine iade edilmesini isteyen vatandaş bankaya başvuru yaptı. Bankanın talebini reddetmesi üzerine Tüketici Hakem Heyeti'ne başvuru yapan vatandaşın talebi heyet tarafından haklı bulundu ve bankanın kestiği 985 liralık paranın iade edilmesine hükmedildi.
Bankanın itirazı ile dava 1. Asliye Hukuk Mahkemesi’ne taşınırken bilirkişinin hazırladığı 2014 yılından sonra bankanın aidatsız kart seçeneği sunduğu belirtilerek 2012-2014 yılları arasındaki parayı iade edebileceğine hükmetti. Mahkeme ise aidat ücretli kartın tüketici ile müzakere edilip verildiğinin banka tarafından ispatlanması gerektiğini, davalıya ücretsiz kart sunulduğunun banka tarafından ispat edilemediğini belirterek bilirkişi raporunu kabul etmeyerek 985 liralık paranın iadesine hükmetti.