Tüketiciler Birliği uyardı hemen faturanıza bakın bu ibare varsa itiraz edin paranızı geri alın!
Vatandaşın ödediği faturalar her geçen gün artmaya devam ederken konu hakkında son dakika açıklaması yapıldı. Fatura ödeyen milyonlarca kişiyi ilgilendiren bir açıklama yapan Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin vatandaşların ödemiş oldukları faturalara yansıtılan ücretler hakkında uyarıda bulundu.
Pek çok kişi gelen faturaları ne yazık ki incelemeden ödemeye devam ederken faturalarda farklı isimler altında kesintiler yapılıyor. Faturaların alt kalemleri içerisinde pek çok farklı isim altında kesintiler yapılırken bu kesintilerden bazıları itiraz edilmesi durumunda geri ödeniyor. Ancak bunun için vatandaşların faturalarını inceleyerek bu seviyeyi tespit edip itiraz etmesi gerekiyor.
FATURA ÖDEYEN HERKESİ İLGİLENDİRİYOR!
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin yaptığı açıklamasında su faturası ödeyen kişileri uyardı ve son dönemde konu hakkında çok sayıda şikayet aldıklarını duyurdu. Su sayaçlarına ilişkin bakımların faturalar yansıtıldığını belirten Şahin faturada yer alan su sayacı bakımı bakım parası gibi giderlerin tüketiciye ait olmadığını söyledi.
Şahin yaptığı açıklamasında “Su sayacına herhangi bir bakım yapılmamışsa, korunmamışsa ve su sayacı patlamışsa, yani tüketicinin kullanımından dolayı su sayacı patlamışsa su kuruluşları sadece bundan dolayı su saati sayacının parasını alabilirler. Ancak bunun dışında hiçbir şekilde su sayacının parasını alamazlar. Bozulursa alamazlar, kullanım yanlış olmuşsa alamazlar. Zaten tüketicinin su sayacı ile ilgili bir kullanımı yoktur. Birçok tüketici nerede olduğunu dahi bilmez. Dolayısıyla "bu yanlış kullanılmış", "bozulmasının sebebi tüketici" denemez. Bunlar ücretsiz değiştirilir "diyerek tüketicinden para alınmasının söz konusu olmadığını dile getirdi.
SU SAYACI KAÇ YILDA BİR DEĞİŞİR?
Su sayaçlarının değişimi konusunda da açıklama yapan Şahin değişimin 10 yıllık bir zaman diliminde yapıldığını ve bu sürenin dolması halinde tüketicinin talebi ya da su kuruluşunun genel kontrolü ile değişimin yapıldığını söyledi. Değişim için ise 10 senenin sonunda ücret alınmadığını belirten Şahin fatura üzerinde diğer ibaresi ile kesinti olması halinde bu tutara itiraz edilmesi gerektiğini belirterek rakamın iade istenmesini söyledi. Kişinin kendi hatası ya da kusuru olmadığı durumlarda diğer adı altında yapılan kesintinin iadesi gerektiğini belirten Şahin bu nedenle diğer ibaresinde kesinti nedeninin sorgulanmasını istedi.