Black Friday Alışveriş Verileri Açıklandı! Yılın En büyük İndiriminde Ne Kadar Para Harcandı?
Her yıl Kasım ayı düzenlenen Black Friday indirimleri ile hareketleniyor. Teknoloji üreticisi Adobe tarafından düzenlenen verilerle birlikte meşhur ‘Cuma’ indirimleri için ne kadar para harcandığı ortaya çıkmış oldu. ABD’de düzenlenen inceleme sonrasında teknoloji devi Adobe 8,9 milyar dolarlık bir alışveriş yapıldığını açıkladı. Geçen yılın verileri ile karşılaştırıldığı zaman düşüş yaşandığı saptandı. Ancak sınırları genişletip tüm dünyaya baktığımızda indirimlerde yapılan alışveriş miktarı ve dolayısıyla harcamalar yükseldi.
Her yıl Kasım ayının son Cuma günü çeşitli isimlerle indirimler yapılıyor. Pek çok kişi almak istediği ürünleri indirim zamanında normalden çok daha uygun bir fiyata satın alabiliyor. Hem pandemi süreci hem de yaşanan ekonomik belirsizlikler alışverişleri nasıl etkiledi?
ADOBE SATIŞLARI BLACK FRİDAY’DE DÜŞTÜ
Adobe tarafından ABD’de gerçekleştirilen satışlar incelemeye alındı. Gerçekleşen toplam 8,9 milyar dolarlık satış bir önceki yılın altında geldi. Ancak şirket bu durumu çok önemsemedi. İndirimlerin erken başlamasından dolayı tüketicilerin alışveriş konusunda yavaşlaması olarak değerlendirildi.
Black Friday indirimi bu yıl çok başarılı kampanyalar sunamadı. Bu durum sadece teknoloji ve yazılım şirketi Adobe için değil aynı zamanda pek çok şirket için benzer sahnelere neden oldu.
İNDİRİM DÖNEMİNDE DÜNYADA SON DURUM NE?
Salesforce isimli şirket tarafından indirim dönemi mercek altına alındı. Yayınlanan veriler ile birlikte bu dönemde yapılan alışveriş hacminin son derece büyük olduğu saptandı. Verilere bakıldığı zaman ise indirim döneminde yapılan alışverişin 63 milyar dolardan fazla olduğu belirlendi. Geçen yıl ile bir karşılaştırma yapıldığı zaman bu yüzde 2 oranında bir artış anlamına geliyor.