Çalışanlar Bu Detaya Dikkat Etmeli: Sigortamın Başlayıp Başlamadığını Nasıl Öğrenebilirim?
Sigortanın başlayıp başlamadığını öğrenmek için e- devlet aracılığına giriş yapmalısınız. E-devleti sigortanın başlayıp başlamadığını öğrenmek için kullanılan en pratik yöntemlerden bir tanesidir. E-devlet yoluyla sigorta sorgulama işlemi:
-
İşleme başlamadan önce e-devlet şifreniz yoksa size en yakın PTT şubesine giderek şifre alınız.
-
Şifrenizi aldıktan sonra e-devlet sitesine giriş yapın.
-
Giriş yapma kısmında kimlik numarası ve şifre gibi sizden istenilen bilgileri giriniz.
-
Açılan ekranda arama çubuğuna "4A Hizmet Dökümü" yazınız.
-
Arama çubuğuna istenilen yazıyı yazdıktan sonra ekranda 4A hizmet dökümü alanı açılacaktır.
-
Açılan ekranda sigortanızın ne zaman başladığını öğrenebilirsiniz.
Telefon Numarası Üzerinden Sigorta Sorgulama İşlemi Nasıl Yapılır?
Telefon numarasıyla sigorta sorgulama yapabilirsiniz. Sigorta sorgulama işlemini iki farklı şekilde gerçekleştirme imkanı vardır. İlk seçenek olarak internet üzerinden e-devlet aracılığıyla sorgulama yapabilirsiniz. İkinci bir seçenek olarak Alo 170 telefon numarasıyla da sigortanız hakkında sorularınızı iletebilirsiniz. Telefon üzerinden sigortanızın başlayıp başlamadığını öğrenmek için yapmanız gerekenler:
-
170 telefon numarasını tuşlayın ve arayın.
-
Telefonda gelen yönlendirmelere göre tuşlara basmanız istenir. Sigortanın başlayıp başlamadığını öğrenmek için "Sigortalılık hizmet süresi" olan 2 sayısını tuşlayın.
-
Tüm bu işlemleri uyguladıktan sonra yetkili kişi sizlere sorularınız hakkında yardımcı olacaktır.
4A Hizmet Dökümüyle Hangi Bilgilere Ulaşılır?
4A hizmet dökümü sigortada öğrenilen bilgiler çeşitlidir. Kişi e-devlet sitesine üzerinden giriş yaparak 4A hizmet dökümü bilgilerini inceleyebilir. Aynı zamanda 4A hizmet dökümü sigortanın başlayıp başlamadığını öğrenmek için kullanılan hizmettir. Hizmet dökümüyle kimlik bilgileri, ilk sigortaya sahip olduğunuz tarih, çalışmış olduğunuz kurumlarda başlangıç ve bitiş tarihleri, çalıştığınız kurumlarda ne kadar süreyle çalıştığınız, sigortanızın ödenip ödenmediği gibi birçok bilgiyi edinebilirsiniz.
4A Hizmet Dökümüne Neden İhtiyaç Duyulur?
4A hizmet dökümüne ihtiyaç duyulma kapsamında en önemlisi kişiye sigortanın başlayıp başlamadığı hakkında bilgi vermesidir. Kişi hizmet dökümü ile sigortanın başlangıç tarihi ve bitiş tarihini öğrenebilir. Sadece çalışanlar için değil işletmeler için de bilgi verici konumunda yer alır. Hizmet dökümü ile kişinin hangi sigorta koluna bağlı olduğu gösterilir. Bireyin çalıştığı her şirkette ödenen sigortalar hizmet dökümünde yansıtılır. Sigorta primlerinin hesaplanmasında en önemli etkendir. Aynı zamanda ölüm ve dul maaşı ve bankalardan kredi alabilmek için hizmet dökümü istenir. Çünkü kişinin sigortasının olup olmadığı gibi tüm detaylar yer alır.
SGK Hizmet Dökümü Hangi Aralıklarda Güncellenir?
SGK hizmet dökümünün güncellemesi doğrultusunda hizmet dökümü her gün düzenli olarak güncellenir. Kişi sigortanın başlayıp başladığını öğrenmek için hizmet dökümüne giriş yapmalıdır. Her gün sistem düzenli olarak güncellenir. Bu güncelleme işlemi nedeniyle birkaç saatliğine sisteme giriş yapılmaz. Ancak güncelleme bittiğinde sistem doğru ve hızlı bir şekilde çalışır. Sistemin güncellemesi ile sigorta bilgileri de güncellenir. Güncelleme işlemi çok fazla uzun sürmez yaklaşık 1 veya 2 saat içerisinde güncelleme tamamlanmış olur.