Netflix Microsoft ile Anlaştı! Daha Ucuz Plan Geliyor
Netflix, 2022 yılının başında kazancında ciddi düşüşler yaşadı. Şirket daha ucuz ve reklam desteği olan bir abonelik planı üzerinde çalışmaya başladı. Microsoft ile yeni bir plan üzerinde ortak çalışma yürütüldüğünü duyuran Netflix, daha ucuz bir plan sunmak için hazırlanıyor. Geçtiğimiz nisan ayında reklamlı üyelik planları üzerinde çalışıldığını duyuran Netflix, bu planlar için en erken 2023 yılını işaret etmişti.
NETFLİX MİCROSOFT İLE ANLAŞTI
CEO Greg Peters tarafından yapılan açıklama ile Microsoft ile anlaştığı duyuruldu. Peters açıklamasında “Microsoft, reklam destekli yeni bir teklif oluşturmak için birlikte çalışırken, tüm reklamcılık ihtiyaçlarımızı karşılayacağı konusunda kanıtlanmış bir yeteneğe sahip. Daha da önemlisi Microsoft, üyelerimiz için güçlü gizlilik korumasının yanı sıra hem teknoloji hem de satış tarafında zaman içinde yenilik yapma esnekliği sundu.” ifadelerini kullandı. Peters, reklamlı üyelik için henüz yolun başında olunduğunu, bunun uzun dönemde amaçlı olduklarını, daha çok seçeneğin daha iyi bir marka deneyimi sunacağını belirtti.
Netflix'in yeni reklamlı planının ne kadar olacağına ve diğer tüm detaylara ilişkin henüz net bir açıklama gelmedi. İddialara göre, reklamlı seçenek şu anda kullanılan temel, standart, premium planlara ilave olarak sunulacak. Reklam destekli planın temel plandan daha uygun olacağı da gündeme gelen iddialar arasında.
25 yıllık Netflix tarihinde daha önce reklamlara hiç izin verilmemişti. Netflix son çeyrekte 200 bin abone kaybetmesi nedeniyle reklamlı abonelik uygulamasına geçecek.