Netflix'te Bir Devir Kapanıyor! Şifre Paylaşımı Sona Eriyor, Reklamlar Geliyor

Netflix bir hesabın birden fazla kişi arasında paylaşımına son verecek ve reklam destekli programları devreye sokacak. İşte Netflix 'in yeni planı.
Netflix'te Bir Devir Kapanıyor! Şifre Paylaşımı Sona Eriyor, Reklamlar Geliyor

Netflix'ten uzun zamandır beklenen düşük fiyatlı planlar devreye sokuluyor. Daha düşük fiyatlı ve reklam destekli planlar üzerinde çalışılıyor. Konuya ilişkin açıklama şirket CEO'su Reed Hastings'ten geldi. Yıllardır reklamlara direnen Netflix, artık reklamlar ile daha düşük fiyatlı planlar sunmaya açık.

ORTALAMA 222 MİLYON MÜŞTERİSİ VAR
Netflix bünyesinde ortalama 222 milyon müşteri barındırıyor ve bu sayede bambaşka bir çevrimiçi dünya oluşturdu. Abonelik ücretlerinin artması nedeniyle abone sayısındaki artış neredeyse durma noktasına geldi. Reklamsız içerik sunan Netflix, şirket tarafından açıklanan kullanıcı sayısındaki düşüşü reklam içeriklerine olarak tutumunu değiştirerek çözebilir. Şirket CEO'su Hastings açıklamasında ilk çeyrekte 200 bin müşterinin kaybettiğini açıkladı ve yatırımcılarla bir görüşme yaparak reklam yapma ihtimalini değerlendirdi.

Netflix'te Bir Devir Kapanıyor! Şifre Paylaşımı Sona Eriyor, Reklamlar Geliyor

DAHA DÜŞÜK FİYATLI PLANLAR SUNULACAK
Hastings açıklamasında reklam ve promosyonların Netflix'e eklenmesine karşı olduklarını fakat kullanıcılara daha uygun fiyatlı plan seçenekleri sunmanın da mantıklı olduğunu belirtti. Açıklamasında: “Netflix’i takip edenler, reklamcılığın karmaşıklığına karşı olduğumu ve aboneliğin basitliğinin büyük bir hayranı olduğumu biliyorlar. Fakat bunun bir hayranı olduğum kadar, tüketici seçiminin daha büyük bir hayranıyım ve daha düşük bir fiyata sahip olmak isteyen ve reklamlara toleranslı tüketicilerin istediklerini elde etmelerine izin vermek çok mantıklı” ifadelerine yer verdi.

Abonelik sayısının azalmasının bir nedeninin de tek bir abonelik şifresinin birden fazla kişiyle paylaşılıyor olması düşünülüyor. Bunun yanı sıra enflasyonun ve Rusya-Ukrayna savaşının da abone sayısını düşürdüğü ihtimaller arasında yer alıyor.

Netflix'te Bir Devir Kapanıyor! Şifre Paylaşımı Sona Eriyor, Reklamlar Geliyor

Daha fazla abonenin uygulamaya çekilmesi için içeriklere yapılan harcamalar da artırıldı. İçerik harcamaları artınca hizmet fiyatlarına da yansıdı. Abonelik ücretlerinde yapılan değişikliğin geliri artırdığını fakat ABD ve Kanada'da 600 bin abonenin kaybedilmesine de neden olduğunu açıkladı. Netflix'in üzerinde çalıştığı reklam içerikleri olan farklı bir seçenek, abonelik ücretleri konusunda hassas olanların uygulamayı kullanmayı bırakmasını engelleyebilir ve fon toplanmasına da olanak sağlayabilir.

Yapılan bu değişikliği rakipleri olan Hulu, Disney ve HBO ile kıyaslayan şirket CEO'su Reed Hastings, abone sayısının azalmasında bu yönetim etkisinin olmadığını, aynı yöntemi rakiplerinin de yaptığını ve bu yöntemde şüphe yaratacak bir durum olmadığını dile getirdi.

Emlak365.com