Seyahat İzin Belgesi Nasıl Alınır? E-Devlet Üzerinden Seyahat İzin Belgesi Başvuruları Başladı
Cumhurbaşkanlığı'ndan yapılan açıklamada seyahat izin belgesi alacak olan vatandaşların başvurularını e-Devlet üzerinden yapabilecekleri bildirildi. Hizmete yeni giren yeni seyahat izin belgesi uygulaması ile vatandaşların kaymakamlıklara gitmesine gerek kalmadı. İşte yeni uygulamaya dair detaylar,
Geçtiğimiz günlerde İçişleri Bakanlığı tarafından alınan yeni karar kapsamında şehirlerarası seyahatlere kısıtlama getirilmişti.
Belirli ve zorunlu durumlar için gerçekleştirilecek olan şehirlerarası seyahatler için vatandaşların kaymakamlıklardan veya valiliklerden izin belgeleri almaları gerekiyordu. Bu konuda yapılan son düzenleme ile bu belge artık elektronik olarak alınabilecek.
E-DEVLETTEN SEYAHAT İZİN BELGESİ ALMA
İçişleri Bakanlığı'nın koronavirüs ile mücadele kapsamında almış karar kapsamında vatandaşlar sehayetleri için yazılı izin belgesi almaları gerekiyordu. Şahsen alınan bu belge artık elektronik ortamda ilgili kurumlara gitmeden alınabilecek.
Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi tarafından yapılan açıklamada seyahet izin belgesinin e-devlet üzerinden alınabileceği bildirildi. Bu hizmet ile vatandaşlar kolaylıkla izin belgelerini elektronik olarak alabilecekler. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi resmi Twitter hesabından yapmış olduğu açıklamasında, "Koronavirüs tedbirleri kapsamında seyahat edecek vatandaşlarımızın artık kaymakamlıklara gitmesine gerek kalmadı. Seyahat İzin Belgesi başvuruları e-Devlet Kapısında." açıklamasında bulundu.
E-DEVLET SEYAHAT İZİN BELGESİ ALMA EKRANI
E-devlet üzerinden seyahat izin belgesi alacak olan vatandaşlar öncelikle sisteme giriş yapacaklar. E-Devlet ekranına T.C. kimlik numaraları ve kendilerine ait şifreleri ile giriş yapacak olan vatandaşlar daha sonra İçişleri Bakanlığı tarafından sağlanan hizmetler üzerinden başvurularını yapacaklar. Başvuru işlemlerini (https://www.turkiye.gov.tr/icisleri-e-basvuru?sonuc=liste) adresi üzerinden yapabilirsiniz.